رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

مهدی‌پور: میدان جهانی محل آزمون و خطا نیست/ باید به کشورهای تراز اول بوکس نزدیک شویم

8:45 - 22 تير 1401
کد خبر: ۴۳۵۴۴۶۳
دسته بندی: ورزشی ، رزمی
سرمربی تیم بوکس نوجوان و جوان گفت: برای حضور در رقابت های جهانی جوانان مشکلات زیادی داریم و در برخی اوزان با خلاء بوکسور مواجه هستیم.

رضا مهدی‌پور در گفت‌وگو با میزان، درباره سطح کیفی رقابت‌های بوکس قهرمانی کشور جوانان اظهار داشت: ۲۱۰ بوکسور در این رقابت‌ها شرکت کرده بودند و سطح کیفی و کمی خوب بود، اما بی‌تعارف در برخی اوزان خلاء داشتیم. حدوداً در ۵ وزن، بوکسورها فاصله زیادی تا حضور در مسابقات جهانی داشتند و با این شرایط احتمال حضور آنها در این رویداد بزرگ صفر است، اما در 7 وزن شرایط امیدوارکننده بود.

وی درخصوص میزبانی خراسان رضوی گفت: امیرحسین اخوان تمام تلاش خودش را کرد و شرایط سالن از نظر کیفیت رینگ‌ها، فضای سالن، هواداران، سیستم صدا و دوربین و … عالی بود. شرایط اسکان هم خوب بود و رفته رفته میزبانی بهتر هم شد و با توجه به داشته‌های خراسان رضوی به میزبانی این استان نمره قبولی می‌دهم.

سرمربی تیم‌های نوجوانان و جوانان بوکس تصریح کرد: تنها نکته منفی شکستن سکوی اهدای مدال بود که آن هم یک موضوع خیلی کوچک بود که متاسفانه بازتاب خبری بزرگی داشت، اما باز شدن یک پیچ نباید آنقدر مهم باشد و سوژه برخی‌ها شود.

*فقط 3 ماه و نیم فرصت داریم برای میدان جهانی آماده شویم

این مربی درباره بوکسورهایی که از تیم نوجوانان ایران به جوانان رسیده بودند، گفت: خیلی از بوکسورها از جوانان به بزرگسال رفته بودند، اما نسل جانشین خوبی مانند افشاری، دانا، پیشوا، ساعدپناه، مرتضوی، پارسی و یکی دو چهره دیگر داریم که همگی در قهرمانی کشور درخشیدند و یک کلاس بالاتر از این رقابت‌ها ظاهر شدند.

پیشکسوت بوکس با اشاره به کلاس بالای رقابت‌های جهانی جوانان اظهار کرد: مسابقات جهانی محل آزمون خطا نیست و ما فقط 3 ماه و نیم فرصت داریم تا خودمان را برای میدان جهانی آماده کنیم. قرار است با عراق یک بازی تدارکاتی داشته باشیم که بوکس این کشور خواسته‌های ما را برآورده نمی‌کند، اما چاره چیست؟

وی افزود: مسئولان فدراسیون در تلاش هستند یک اردو در قزاقستان یا ازبکستان داشته باشیم که اگر این اتفاق رخ دهد، شرایط کمی به سود ما تغییر می‌کند و اما اگر این اتفاق رخ ندهد واقعا نمی‌توانیم به شرایط ایده‌آل مدنظر کادرفنی نزدیک شویم.

*مسئولان ورزش حمایت کنند برای ۲ المپیک بعدی قطعا مدال خواهیم داشت

مهدی‌پور ضمن حمایت از کادر جوان تیمش گفت: مرتضی سپهوند، ایمان طیبی، مهدی طلوتی و محمد مهدی‌پور کادر فنی یکدل و متحد تیم ما هستند که همگی تحصیلات آکادمیک دارند. فعلا قصد ندارم کسی را به این مجموعه اضافه کنم. با همین کادر ادامه می‌دهیم و برای ساختن آینده بوکس تلاش می‌کنیم.

سرمربی تیم‌های نوجوانان و جوانان بوکس درباره تیم نوجوانان هم گفت: یک نسل عالی در این رده سنی داریم و اگر کمیته المپیک و وزارت ورزش حمایت کنند برای ۲ المپیک بعدی قطعا از این نسل مدال المپیک خواهیم داشت. نسل نوجوانان ما فوق‌العاده هستند و بهترین‌ها در انتظار این نفرات است.

مهدی‌پور در واکنش به اینکه بزرگترین مشکل تیم جوانان برای موفقیت در میدان جهانی چیست، تصریح کرد: همیشه با کمبود زمان مواجه هستم، اما باید با این مشکل بزرگ بسازیم. همچنین وضعیت اقتصادی و تحریم‌های ظالمانه باعث شده تا هیچ رییس فدراسیونی نتواند 100 درصد خواسته‌های کادرفنی را برآورده کند. در روزهایی که ازبکستان، قزاقستان، ژاپن، هند و … بهترین اردوهای مشترک و تورنمنت‌ها را تجربه می‌کنند، ما هنوز درگیر قهرمانی کشور و انتخابی هستیم.

*هیچگاه تیم‌های پایه با این نظم و ثبات کار نکرده‌اند

وی در ادامه گفت: بوکس ما به جایی رسیده که بردن سوریه، کویت و عراق هنر محسوب نمی‌شود و باید به کشورهای تراز اول دنیا نزدیک شویم. این هم مستلزم بلندپروازی و ریسک است که تمام این مسائل نیازمند هزینه درست و حمایت مسئولان ورزش از این رشته است.

مهدی‌پور درخصوص حمایت مسئولان فدراسیون از تیم‌های پایه خاطرنشان کرد: حسین ثوری سخت در تلاش است تا بوکس ایران روز به روز پیشرفت کند و هیچگاه تیم‌های پایه با این نظم و ثبات کار نکرده‌اند. برنامه فدراسیون صحیح است و مثلا اضافه شدن بوکسورهای جوانان به بزرگسالان نشان دهنده عملکرد رو به جلوی فدراسیون است. نسل به نسل این چرخه ادامه دارد و تنها باید برای برطرف کردن کم و کاستی‌ها تلاش کنیم و خودمان را دست کم نگیریم تا بوکس ایران را به سرمنزل مقصود برسانیم.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *