رئیس کل دادگستری ایلام دستور تسهیل تردد زوار از مرز مهران را صادر کرد

13:14 - 21 تير 1401
کد خبر: ۴۳۵۴۴۲۵
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
رئیس کل دادگستری استان ایلام گفت: با توجه به تردد زائرین اباعبدالله الحسین(ع) از مرز مهران جهت تشرف به عتبات عالیات، باید روند تردد زائران از مرز مهران تسهیل شود.

خبرگزاری میزان - جلسه شورای قضایی استان ایلام به ریاست عمران علی محمدی در سالن جلسات حوزه ریاست دادگستری برگزار شد.

در این جلسه رئیس کل دادگستری استان ایلام در سخنانی ضمن تبریک اعیاد قربان و غدیر و دهه امامت و ولایت از تلاش ها و زحمات مسئولین و کارکنان دستگاه قضایی استان در هفته قوه قضاییه تقدیر کرد و گفت: ارتباط مستمر با مردم و ارائه دقیق دستاوردها و گزارش عملکرد دستگاه قضایی استان باید در تمام ایام سال به صورت مداوم ادامه داشته باشد.

علی‌محمدی در ادامه با اشاره به دیدار مسئولین قضایی با مقام معظم رهبری در هفته قوه قضاییه، به تشریح منویات و انتظارات ایشان از دستگاه قضایی پرداخت و گفت: مقام معظم رهبری 8 نکته کلیدی را در خصوص قوه قضاییه بیان فرمودند که توجه به این نکات باید سرلوحه کار کلیه مسئولین قضایی در کشور باشد.

وی عمل به سند تحول قضایی و اجرای کامل آن، مبارزه با فساد در تمام ابعاد و لزوم توسعه متوازن و معطل نماندن هیچ یک از اختیارات و ماموریت های قوه قضاییه را از نکات و دستورات وی بیان کرد.

رئیس دادگستری استان ایلام در ادامه از پیشگیری از وقوع جرم، تنظیم ارتباط قوه قضاییه و ضابطین، مسئولیت دستگاه قضایی در قبال امنیت روانی مردم و مدیریت و نظارت جدی بر فضای مجازی به عنوان سایر انتظارات مقام معظم رهبری از قوه قضاییه یاد کرد و گفت: مسئولین دستگاه قضایی استان باید با برنامه ریزی دقیق و انجام کار جهادی در راستای تحقق انتظارات معظم‌له در سطح استان اقدام کنند.

وی با اشاره به تردد زائرین اباعبدالله الحسین(علیه السلام) از مرز مهران جهت تشرف به عتبات عالیات و اهمیت موضوع توریسم مذهبی در توسعه استان، به ضرورت انجام نظارت ویژه بر مرز مهران در این ایام تاکید و اظهار کرد: مسئولین دستگاه قضایی استان بویژه رئیس دادگستری و دادستان شهرستان مهران باید با مدیریت میدانی و بررسی و احصاء تمام نواقص و کاستی ها در راستای حفظ حقوق عامه، پیشگیری از وقوع جرم و خدمت رسانی هر چه بهتر به زائرین امام حسین(ع) اقدام کنند.

در ادامه این جلسه اعضاء شورای قضایی استان به بیان گزارش عملکرد سازمان و واحد متبوعه و ارائه برنامه ها و تمهیدات در نظر گرفته شده جهت تسهیل تردد زوار از مرز مهران پرداختند.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *