افزایش سفر و کاهش تعداد فوتی‌ها در سه ماهه اول سال/ تقسیط جریمه‌ها در طرح عیدانه

10:45 - 21 تير 1401
کد خبر: ۴۳۵۴۱۰۵
رئیس پلیس راهور فراجا از افزایش ۳۶ درصد سفرها نسبت به سه ماهه سال قبل خبر داد و گفت: ۴ هزار و ۲۱۴ نفر فوتی در سه ماهه اول سال گذشته داشتیم که در سه ماهه اول امسال به ۳ هزار و ۹۵۳ نفر رسیده است.

خبرگزاری میزان _ سردار سید کمال هادیان فر در نشستی خبری ضمن تبریک دهه ولایت، بیان کرد: خود را مکلف می‌دانیم که به صورت سه ماهه گزارش عملکرد پلیس راهور فراجا را خدمت هموطنان ارائه کنیم.

سردار هادیان فر با اشاره به ابلاغ چند خدمت ویژه تحت عنوان عیدانه، تصریح کرد: ابلاغ شد تا افرادی که گواهینامه‌های جدید دریافت می‌کنند ظرف ۷۲ ساعت گواهینامه به درب منازل آن ها ارسال شود، همچنین موتورسوارانی که قادر به پرداخت جریمه ها نیستند در طرح تقسیط شرکت کنند و از مزایای این طرح بهره مند شوند.

وی افزود: در طرح عیدانه تاکید شد تا در دهه کرامت خودروهایی که جریمه بالای ۳ میلیون تومان دارند برایشان تسهیلاتی فراهم شود تا بتوانند جریمه خود را به صورت اقساطی پرداخت کنند و از طرفی خودروهایشان توقیف نشود به‌ویژه کسانی که با خانواده در سطح شهر در تردد هستند.

رئیس پلیس راهور فراجا اظهار کرد: یکی از اهدافمان این است که در برنامه هفتم، ۵۰ درصد کاهش جانباختگان را در دستور کار داشته باشیم.

سردار هادیان فر ادامه داد: به دولت پیشنهاد دادیم تا فردی که گواهینامه دارد و آزمون آیین نامه داده است، دیگر برای دریافت گواهینامه های بعدی آزمون آیین نامه ندهد.

رئیس پلیس راهور فراجا گفت: ۲ میلیارد و ۱۳۱ میلیون تردد در سه ماه امسال داشتیم که ۸۷ درصد سفرها مربوط به خودروهای سبک و ۱۳ درصد مربوط به خودروهای سنگین و متوسط سرعت ۸۷ کیلومتر در ساعت بوده است.

وی با بیان اینکه ۳۶ درصد سفرهای ما نسبت به سه ماهه سال قبل افزایش پیدا کرده است، گفت: بیشترین سفرهای انجام شده در کشور به تهران، مازندران، گیلان، البرز، قم و اصفهان است.

سردار هادیان فر تصریح کرد: پیگیری و بررسی و رفع نواقص در نقاط حادثه خیز در دستور کارمان قرار دارد که ۴۰ درصد تصادفات در این نقاط اتفاق می‌افتد، لذا دولت به ویژه وزارت راه باید اقدامات ویژه ای در این خصوص اتخاذ کند.

وی افزود: از خودروسازان برنامه اجرایی ارتقا کیفیت و ایمنی خودرو را مطالبه کردیم، به سازمان استاندارد ابلاغ کردیم تا با امضای طلایی مجوز تولید هیچ خودرویی صادر نشود.

رئیس پلیس راهور فراجا تاکید کرد: در خصوص مواضع خود در بحث ارتقا کیفیت خودروها و تولید خودرو ایمن ایستاده‌ایم.

وی افزود: در آینده نزدیک سامانه مدیریت یکپارچه الکترونیک پلیس راهور راه اندازی خواهد شد که مجموعه بسیار کاملی برای ارائه خدمات است که با همکاری بیمه مرکزی این سامانه فعالیت خود را آغاز خواهد کرد.

سردار هادیان فر اظهار کرد: ثبت تخلف پلاک های مکانیزه مخدوش در حال انجام است و با درصد زیادی از پلاک‌های مخدوش برخورد شده است و مخدوش کنندگان پلاک نیز مورد شناسایی قرار گرفتند و برخورد های قضایی با آن ها صورت گرفت.

وی با اشاره به اعمال قانون توسط دست افزار، گفت: ۹۵ درصد از همکارانم از دست افزار سپهر استفاده می‌کنند و بلافاصله پس از ارتکاب تخلف برای متخلفان پیامک جریمه ارسال می شود.

رئیس پلیس راهور فراجا ادامه داد: طبق قرعه کشی عده‌ای از 12 میلیون نفر از افرادی که از ۲۶ اسفند ۱۴۰۰ تا پایان ۱۶ فروردین ۱۴۰۱ رانندگی کردند و تخلفی نکردند، ۶ دستگاه خودرو و ۳۰ دستگاه موتورسیکلت از پلیس راهور فراجا دریافت کردند.

وی افزود: ۴۲۹ هزار و ۷۱۹ گواهینامه جدید در ۳ ماهه امسال صادر شده است، در بحث صدور گواهینامه و کارت خودرو عقب ماندگی نداریم و اقدامات لازم در این حوزه انجام شده است.

سردار هادیان فر گفت: ۲ هزار و ۵۲۴ فقره گواهی نامه توقیف، ۳۵ هزار و ۳۶۰ گواهینامه ضبط، ۸۰ هزار و ۸۳۵ گواهینامه نامه متخلفان نیز در آستانه ضبط هستند.

رئیس پلیس راهور فراجا اظهار کرد: در بحث توقیف خودروهای رسوبی، ۱۰۷ هزار خودرو باقی مانده هستند و مالکان آن خودروها برای تعیین تکلیف و‌ ترخیص وسیله خود به پارکینگ ها مراجعه نمی‌کنند‌.

وی افزود: یکسری از این خودروها مشکلات قضایی و دادگاهی دارند که ۳۶ درصد از این خودروها پرونده کیفری حقوقی دارند، ۱۱ درصد از این خودروها خسارت بیش از ۶۰ درصد دارند که ۵ درصد از این وسایل مالکان دارای عدم تمکن مالی دارند که این افراد نیز می‌توانند در طرح های ویژه تقسیط شرکت و خودروهای خود را ترخیص کنند.

سردار هادیان فر گفت: ۶۹ درصد از موتورسیکلت های مانده در پارکینگ اسقاطی هستند و باید تعیین تکلیف شوند.

رئیس پلیس راهور فراجا تصریح کرد: براساس آمارهای مرکز مرفوک ۴ هزار و ۲۱۴ نفر فوتی در سه ماهه اول ۱۴۰۰ داشتیم و در سه ماهه اول امسال این آمار به ۳ هزار و ۹۵۳ نفر رسیده که آماری کاهشی است.

وی افزود: استان های پرخطر ما در این مدت فارس، سیستان و بلوچستان، کرمان، خراسان رضوی، آذربایجان شرقی و غربی تهران، مازندران، مرکزی و گیلان هستند.

سردار هادیان فر گفت: در این مدت ۲۷ درصد تصادفات در جاده ها رخ داده اما ۷۳ درصد فوتی و جانباختگان در جاده‌های کشور به وقوع پیوسته و بیشترین ساعت وقوع تصادفات ۱۲ الی ۲۰ است.

وی افزود: در تصادفی که امروز در شهرستان خوی رخ داد، اتوبوسی که کوهنوردان را حمل می کرد به علت خواب آلودگی راننده سه نفر از هموطنان فوت کردند.

رئیس پلیس راهور فراجا اظهار کرد: ۹۰ درصد خودروهای تصادفی فوتی و جرحی مربوط به خودروهای تولید و مونتاژی داخل هستند.

انتهای پیام/


برچسب ها: پلیس پلیس راهور

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *