رئیس سازمان تعزیرات حکومتی: عدم درج قیمت بیشترین تخلف صنفی است

12:04 - 21 تير 1401
کد خبر: ۴۳۵۴۱۰۱
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
رئیس سازمان تعزیرات حکومتی گفت: در سال گذشته، ۴۹ درصد تخلف مربوط به عدم درج قیمت بوده که تخلف غیر مؤثری در حوزه بازار است و کشف آن کمکی به تنظیم بازار نمی‌کرد

خبرگزاری میزان- احمد اصانلو در سفر به استان خراسان رضوی و در دیدار با رئیس‌کل دادگستری و اعضای شورای قضایی استان گفت: دولت همزمان با انجام وظایف و اختیارات در امر نظارت و برخورد با تخلفات به دنبال حمایت از تولید است.

اصانلو گفت: به اعتقاد من تعیین قیمت تنها برای کالاهای اساسی و ضروری صحیح است اما این به معنای رها کردن بازار نیست و نظارت‌ها باید به صورت جدی انجام شود.

وی اظهار کرد: در سال گذشته ۴۹ درصد تخلف پرونده‌ها مربوط به عدم درج قیمت بوده که تخلف غیرموثری در حوزه بازار است و کشف آن کمکی به تنظیم بازار نمی‌کرد.

رئیس سازمان تعزیرات حکومتی، فلسفه تشکیل این سازمان را واکنش سریع به رخدادهای بازار عنوان کرد و گفت: با توجه به شرایط زمانی و اختیارات موجود، یکی از اقدامات مؤثر برای بهبود رسیدگی و پیشگیری از تخلفات، انتصاب روسای شعب ملی و تمرکز آن‌ها بر واحد‌های تولیدی و توزیعی عمده بوده است.

اصانلو با اشاره به اینکه روسای شعب پرونده‌های مهم و ملی علاوه بر رسیدگی به تخلفات، موضوع پیشگیری از وقوع تخلف و نظارت را نیز انجام می‌دهند، گفت: می‌توان زیاد نشدن قیمت رب گوجه‌فرنگی و همچنین جلوگیری از افزایش قیمت خارج از تعرفه توسط 3 شرکت بزرگ لبنیاتی را از نتایج فعالیت مستمر و شبانه‌روزی این شعب برشمرد.

اصانلو با اشاره به فعالیت سازمان در حوزه نظارتی که باعث افزایش مسئولیت و اختیارات سازمان شده افزود: در حال حاضر روسای شعب علاوه بر رسیدگی به پرونده‌ها در شعب، بر اساس ماده ۱۷ آیین‌نامه سازمان تعزیرات حکومتی و با توجه به کافی نبودن نظارت‌ها، در سطح بازار حاضر شده و در محل به تخلفات رسیدگی می‌کنند.

رئیس سازمان تعزیرات ابراز امیدواری کرد که با اقدامات در حال انجام و یاری خداوند، اقدامات اثرگذاری در حوزه بازار و زندگی مردم صورت گیرد.

تأکید بر اختیارات استانی، شفاف‌سازی، لزوم به‌روزرسانی اطلاعات سامانه‌ها، اصلاح قانون تعزیرات با توجه به نیاز بازار و مردم، تأمین ساختمان جدید از مهم‌ترین موارد مطرح شده در این دیدار بود.

رئیس‌کل دادگستری با اشاره به لزوم اصلاح قانون و مقررات مطابق نیاز مردم، افزود: قوانین باید در راستای خدمت تعزیرات به مردم با توجه به شرایط فعلی اصلاح شود تا با تمام قوا بتوانید انتظارات مردم را محقق کنید

محمدرضا حقی معاون قضایی، مالی، پشتیبانی و عمرانی دادگستری خراسان رضوی، غلامرضا صادقی معاون توسعه، مدیریت منابع، رضا طاهری کدخدا مدیرکل حوزه ریاست و هماهنگی امور استان‌ها، سید احد یوزباشی مدیرکل حقوقی و نظارت، شهرام محسنی مدیرکل روابط عمومی و تشریفات سازمان تعزیرات حکومتی و سید مرتضی مدنی فدکی مدیرکل تعزیرات خراسان رضوی حضور داشتند.

انتهای پیام/


برچسب ها: تخلف صنفی

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *