میزبانی بورس تهران از بزرگان دانش بنیان کشور

19:49 - 20 تير 1401
کد خبر: ۴۳۵۳۴۷۸
دسته بندی: اقتصاد ، عمومی
معاون نظارت بر بازار بورس تهران گفت: بورس تهران همایش «شرکت‌های دانش بنیان، بازار سرمایه، دورنمای آینده» را در ۲۲ تیر ماه ۱۴۰۱ همزمان با روز فناوری اطلاعات برگزار می‌کند.

خبرگزاری میزان - طبق گزارش بورس تهران، محمدرضا شاه‌نظری با بیان اینکه بورس اوراق بهادار تهران پتانسیل پذیرش شرکت‌های حوزه دانش بنیان و صنایع فناوری اطلاعات و ارتباطات را دارد و از پذیرش سهام این دسته از شرکت‌ها استقبال می‌کند، افزود: حضور این شرکت‌ها در بورس منجر به بزرگ شدن و عمق بخشی به بازار سرمایه می‌شود.

وی بر جایگاه شرکت‌های صنایع فناوری اطلاعات و ارتباطات در کشورهای پیشرو در این حوزه اشاره کرد و اظهار داشت: امروزه بسیاری از شرکت‌های بزرگ بازار سهام در کشورهای توسعه یافته، از صنایع فناوری اطلاعات و ارتباطات هستند، به طوری که در برخی از کشورهای پیشرو در این حوزه، سهم این صنایع بالغ بر ۳۰ درصد از کل ارزش بازار آنهاست. همچنین سهم این صنایع پس از بحران سال ۲۰۰۸-۲۰۰۷ بیشتر شده است.

شاه‌نظری علاوه بر اهمیت پذیرش شرکت‌های دانش‌بنیان در بورس، همکاری با شرکت‌های فعال در حوزه فناوری اطلاعات در بورس تهران را نیز سبب توسعه سیستم‌های نظارتی عنوان و خاطرنشان کرد: همکاری با شرکت‌های فعال در حوزه فناوری اطلاعات به بهبود سامانه‌های نظارتی منجر می‌شود و در سال‌های اخیر نیز شاهد تحولات مناسبی در این حوزه بوده‌ایم.

معاون نظارت بر بازار مزیت همکاری با شرکت‌های فعال در حوزه فناوری اطلاعات را کمک به دیجیتالی شدن بورس تهران اظهار داشت و گفت: بورس تهران در راستای دیجیتالی شدن با همکاری و تعامل با شرکت‌های فناوری اطلاعات اقدام به راه‌اندازی سامانه سنجش (سامانه نظارتی جامع شرکت بورس) کرده است، به طوری که با بهره‌مندی از سامانه سنجش و ارتباط آن با سایر سامانه‌ها، ضمن ارسال بیش از ۱۲۰۰ هشدار نظارتی به کارگزاران، نظارت هوشمند در این حوزه را آغاز کرده است. همچنین در راستای بهبود مستمر سامانه‌های نظارتی، بورس تهران از تعامل با شرکت‌های دانش‌بنیان در حوزه نظارت هوشمند استقبال می‌کند.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *