رئیس کل دادگستری تهران: سنگینی کار هیچ دستگاهی از حیث دشواری و مسئولیت اداری و شرعی به اندازه دستگاه قضایی نیست/انتخاب 7 قاضی و 14 کارمند نمونه در استان تهران

14:59 - 20 تير 1401
کد خبر: ۴۳۵۳۱۳۵
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
رئیس کل دادگستری استان تهران با تاکید بر این گزاره که سنگینی کار هیچ دستگاهی از حیث دشواری و مسئولیت اداری و شرعی به اندازه دستگاه قضایی نیست، از عملیاتی‌سازی توصیه رهبر انقلاب در مجموعه قضایی استان تهران و در جریان دیدار اخیر مسئولان قوه قضاییه با ایشان مبنی بر «تشویق قضات و کارکنان شریف و زحمتکش» خبر داد.

خبرگزاری میزان- آیین تجلیل از قضات و کارمندان نمونه دادگستری کل استان تهران صبح امروز، مورخ دوشنبه 20 تیرماه با حضور علی القاصی، رئیس کل دادگستری استان تهران برگزار شد.

علی القاصی در این آیین با گرامی‌داشت دهه ولایت و امامت، هدف از تشکیل این جلسه را تجلیل و تقدیر از جمعی از قضات و کارمندان نمونه عنوان کرد و گفت: مساله قدردانی و تشکر از زحمات همکاران وظیفه‌ای است که بر عهده مسئولان و مدیران است و در قوه قضاییه نیز با توجه به اینکه قضات و کارمندان تلاش‌های شبانه‌روزی و جان‌فرسایی را متحمل می‌شوند، ضرورت این تقدیر دوچندان است.

سنگینی کار هیچ دستگاهی از حیث دشواری و مسئولیت اداری و شرعی به اندازه دستگاه قضایی نیست

رئیس کل دادگستری استان تهران با تاکید بر این گزاره که سنگینی کار هیچ دستگاهی از حیث دشواری و مسئولیت اداری و شرعی به اندازه دستگاه قضایی نیست، گفت: امروز همکاران عدلیه در بخش‌های مختلف در عرصه تلاش، جهاد و کار فراوان مشغول به خدمت‌گذاری به آحاد جامعه هستند و بخش عمده‌ای از امنیت موجود در جامعه مرهون تلاش‌های همکاران در بخش‌های گوناگون دستگاه قضایی است.

زحمات و خدمات همکاران در دستگاه قضایی در نوع خود کم‌نظیر و حتی بی‌نظیر است

وی ساری و جاری بودن قوانین و احکام اسلامی در اقصی نقاط کشور، ستاندن حق مظلوم از ظالم، اجرای عدالت و امنیت موجود در جامعه را در گروهء تلاش‌ها و خدمات کارکنان دستگاه قضایی ارزیابی کرد و در عین حال گفت: اگر دستگاه قضایی به وظیفه اصلی خود که همان حقاق حق و اجرای عدالت است به‌درستی عمل نمی‌کرد، هرج و مرج در همه ابعاد جامعه را دربرمی‌گرفت؛ لذا زحمات و خدمات همکاران در دستگاه قضایی در نوع خود کم‌نظیر و حتی بی‌نظیر است.

القاصی در ادامه تصریح کرد: در شرایطی که حجم کار و فراوانی پرونده‌ها در موضوعات گوناگون فشار مضاعفی را به عدلیه وارد کرده، همکاران به‌صورت شبانه‌روزی و فراتر از وظایف اداری مشغول خدمت‌رسانی به مراجعان و مردم هستند که این امر جای قدردانی دارد.

عملیاتی‌سازی توصیه رهبر انقلاب در دادگستری کل استان تهران

رئیس کل دادگستری استان تهران در ادامه با اشاره به توصیه رهبر انقلاب مبنی بر «تشویق قضات و کارکنان شریف و زحمتکش» در جریان دیدار اخیر مسئولان قوه قضاییه با ایشان، اظهار کرد: این موضوع در دستور کار مدیریت مجموعه قضایی استان تهران است و به‌عنوان یک وظیفه در طول سال و در مناسبت‌های مختلف دنبال خواهد شد و در همین راستا، بخشنامه‌ای به کلیه واحدهای قضایی سراسر استان تهران به‌منظور معرفی قضات و کارمندان دل‌سوز و صالح ابلاغ شده تا در آینده نزدیک بتوانیم قدردان جمعیت بیشتری از کارکنان خدوم دادگستری کل استان تهران باشیم.

وی در ادامه خدمت به مردم را دارای اجر اخروی ارزشمند از جانب خداوند متعال توصیف کرد و گفت: اگر انسان کار را برای کسب رضایت خداوند متعال و با نیت خدامحور انجام دهد و در راه خدمت به مردم گام بردارد، بی‌شک خداوند متعال نیز برای او پاداش و اجر ارزشمندی در نظر خواهد گرفت و نزد پروردگار، عزیز خواهد بود.

7 قاضی و 14 کارمند نمونه در استان تهران انتخاب شدند

القاصی با اشاره به افزایش تعداد قضات نمونه در استان تهران و در مقایسه با سایر استان‌ها گفت: در استان تهران 6 نفر از قضات به‌عنوان قاضی نمونه و یک نفر از مدیران قضایی به‌عنوان مدیر قضایی نمونه انتخاب شدند که با تایید مراجع مربوطه توسط رئیس قوه قضاییه مورد تقدیر قرار گرفتند و جای دارد که در این جلسه از عنایت دادستان انتظامی قضات نیز قدردانی کنم و همچنین تعداد 14 نفر از کارمندان که از لحاظ رفتار و عملکرد اداری برتر بودند انتخاب و معرفی شدند.

رئیس کل دادگستری استان تهران با بیان اینکه قضات نمونه دادگستری کل استان تهران از تمامی بخش‌های مجموعه قضایی این استان اعم از دادسرا، تجدیدنظر و… انتخاب شده‌اند، اظهار کرد: در نهایت، جمعی که انتخاب شد ترکیبی از بخش‌های مختلف دادگستری است؛ هر چند اعتقاد بر این است که قضات نمونه صرفا افرادی نیستند که از آن‌ها در این مراسم تقدیر می‌شود و تقدیر از این افراد به نمایندگی از تمامی قضات شریف و دل‌سوز و کارمندان نمونه مجموعه قضایی استان تهران خواهد بود.

خدمت به مردم یک توفیق و فرصت است

وی مجموعه قضایی استان تهران را دارای قضاتی صالح، دل‌سوز، کارآمد و جهادی دانست و در عین حال گفت: خدمت به مردم یک توفیق و فرصت است که در اختیار هر یک از حاضرین گذاشته شده و تقدیر از کارکنان، یادآور اهمیت مسئولیت و ضرورت پاسخ‌گویی بیش از پیش در قبال این مسئولیت است.

القاصی در بخش پایانی سخنان خود از خداوند متعال مسالت کرد تا توفیق خدمت‌رسانی بیش از پیش به مردم را نصیب هر یک از حاضرین کند.

سید رضا سجودی، معاون منابع انسانی و امور فرهنگی دادگستری کل استان تهران نیز در این آیین گفت: این جلسه در راستای برنامه های مصوب هفته قوه قضاییه که تجلیل و تقدیر از قضات و کارکنان نمونه می باشد، که با توجه به پیبشنهاد رئیس کل دادگستری استان تهران و تقدیر صورت گرفته توسط رئیس قوه قضاییه لوح ها و هدایای 21 نفر از همکاران طی این مراسم تقدیم می شود.

معاون منابع انسانی و امور فرهنگی دادگستری کل استان تهران با اشاره به نحوه ارزیابی و امتیازدهی به عملکرد قضات و کارمندان اداری نمونه خاطرنشان کرد: در نهایت امروز مجموعا از 7 نفر از همکاران قضایی و 14 نفر از همکاران اداری تقدیر به‌عمل خواهد آمد.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *