دانش‌آموزان مسلمان قربانی سطح بالای تبعیض و اسلام‌هراسی در مدارس آمریکا

14:15 - 20 تير 1401
کد خبر: ۴۳۵۲۹۶۶
دسته بندی: حقوق بشر ، عمومی
نتایج تحقیقات و بررسی‌های انجام شده حاکی از سطح بالای اسلام‌هراسی و تبعیض علیه دانش‌آموزان مسلمان در مدارس امریکاست.

خبرگزاری میزان - دانشجویان مسلمان قربانی سطوح بالای احساسات ضد اسلامی و اسلام هراسی در آمریکا هستند.

طبق گزارش شورای روابط آمریکایی-اسلامی (CAIR)، در مدارس و دانشگاه‌های دولتی آمریکا این یک مشکل رایج و مداوم است.

به گزارش «دیلی صباح»، مصاحبه با 700 دانش آموز مسلمان در مدارس ایالت کالیفرنیا نشان داد که سطح بالایی از خشونت، آزار و اذیت و تبعیض اسلام‌هراسانه توسط همسالان و بزرگسالان از جمله معلمان وجود دارد.

«عمرو شبائک»، وکیل مدیریت مدنی شعبه کالیفرنیای شورای روابط آمریکایی و اسلامی  (CAIR)، گفت «دانشجویان مسلمان در هر سنی در گذشته طرد شده و هدف بدرفتاری قرار گرفته‌اند.»

«به گفته وی، اغلب چنین رویدادهایی به صورت خشونت و اعمال زور توسط دانش آموزان دیگر، فقدان اقدامات پیشگیرانه و گزارش‌دهی توسط مسئولان مدرسه، و آموزش ناکافی به مربیان در مورد نحوه میانجیگری یا کاهش تشدید خشونت مذهبی، نژادی و قومی ظاهر می‌شود.

تقریباً نیمی از دانش‌آموزان مسلمان، 47.1 درصد، به دلیل مسلمان بودن مورد آزار و اذیت قرار گرفته‌اند؛ این بیش از دو برابر میانگین ملی گزارش شده 20 درصدی است.

بیش از نیمی از پاسخ دهندگان، 55.73 درصد، احساس ناامنی، ناخوشایندی یا ناراحتی در مدرسه را به دلیل هویت مسلمان خود گزارش کردند که بالاترین سطح گزارش شده از زمان شروع نظرسنجی CAIR-California در سال 2013 است.

حدود یک نفر از هر سه دانش‌آموز، یعنی 30.12 درصد که حجاب یا روسری به سر دارند، گزارش داده‌اند که حجاب آنها کشیده شده و یا به‌طور توهین‌آمیزی لمس شده است.

یکی از یافته‌های نگران‌کننده‌تر نشان می‌دهد که تقریبا یک نفر از هر چهار پاسخ‌دهنده، 23.50 درصد، گزارش داده‌اند که یک معلم، مدیر یا سایر بزرگسالان در مدرسه‌شان نظرات توهین‌آمیزی درباره اسلام یا مسلمانان داشته‌اند.

یافته‌های این نظرسنجی با یک نظرسنجی سراسری که در سال 2020 انجام شد مطابقت دارد که نشان می‌داد 51 درصد از دانش‌آموزان مسلمان در مهدکودک‌ها تا مدارس دولتی کلاس دوازدهم با خشونت مواجه هستند.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *