هشتمین دوره مسابقات قرآن قوه‌قضاییه در شیراز برگزار می‌شود

11:58 - 20 تير 1401
کد خبر: ۴۳۵۲۶۹۷
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
رئیس کل دادگستری استان فارس گفت: هشتمین دوره مسابقات قرآنی قوه قضاییه در سومین حرم اهل بیت(ع)، فرصتی مناسب برای معرفی شیراز به عنوان یک شهر قرآنی در کشور است.

حجت الاسلام و المسلمین سید کاظم موسوی در گفت‌وگو با میزان بیان کرد: هشتمین دوره مسابقات قرآنی قوه قضاییه در سومین حرم اهل بیت(ع)، فرصت مناسبی برای معرفی شیراز به‌عنوان یک شهر قرآنی در کشور است.

رئیس کل دادگستری استان فارس با بیان اینکه قرآن کتاب هدایت و برای رسیدن به کمال است، گفت: پرداختن به مفاهیم قرآنی در مجموعه قضایی از اهمیت صد چندان برخوردار است و اقدام معاونت منابع انسانی و امور فرهنگی قوه قضاییه در برگزاری مسابقات سراسری قرآن کریم ایده مناسبی در راستای افزایش فرهنگی قرآنی در مجموعه قضایی است.

وی در ادامه با اشاره به همزمانی این مسابقات با دهه امامت و ولایت و در آستانه عید غدیر خم گفت: دهه امامت و ولایت سرشار از درس های اعتقادی است؛ این دهه گرانبها فرصتی مناسب برای تقرب به سوی خداوند سبحان و رسیدن به کمال است و یکی از راه های مهم تقرب و پیروی از قرآن کریم است.

حجت الاسلام و المسلمین موسوی با بیان اینکه این دوره از مسابقات با شعار محوری عفاف و حجاب برگزار خواهد شد، تصریح کرد: مسئله حجاب در کلام الله مجید در سوره‌های نور و احزاب به صراحت و وضوح تبیین شده است و نکته مهم در بررسی حجاب از نظر دین مبین اسلام، این است که نگرشی مطابق با فطرت و هویت حقیقی زنان است.

وی با تأکید بر همکاری همه نهاد های فرهنگی استان در برگزاری هر چه بهتر این دوره از مسابقات بر ضرورت گسترش فعالیت های قرآنی تأکید کرد و افزود: مسابقات و جشنواره های قرآنی و تقویت بعد فرهنگی و معنوی قرآن در اولویت رویدادهای فرهنگی استان است .

رئیس کل دادگستری استان فارس با اشاره به جایگاه استان در پرورش حافظان، قاریان، قرآن پژوهان و همچنین کاتبان کلام نورانی وحی گفت: رویدادهای قرآنی در شهر احمد بن موسی (ع) زمینه ساز درک بیشتر فضایل قرانی و گسترش فضایی معنوی خواهد شد.

وی در ادامه خواستار همکاری همه ادارات و نهادهای اجرایی در میزبانی مناسب استان در این مسابقات شد و ابراز امیدواری کرد: امسال هم به مانند گذشته استان فارس با میزبانی مناسب این مسابقات پرچمداری خود در برگزاری برنامه های فرهنگی و قرآنی را حفظ خواهد کرد.

هشتمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم قوه قضاییه در روزهای 25 و 26تیر ماه امسال به میزبانی دادگستری استان فارس و سومین حرم اهل بیت(ع) با حضور بیش از 170 شرکت کننده در دو بخش خواهران و برادران و در رشته‌های قرائت ، ترتیل ، تفسیر و هنر های تجسمی برگزار خواهد شد.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *