افزایش ۵۰ درصدی ورودی بیمارستان‌ها /۱۷ درصد مراجعه‌کنندگان روز گذشته به سویه A۵ مبتلا بودند

9:48 - 20 تير 1401
کد خبر: ۴۳۵۲۴۷۰
معاون بهداشت، وزارت بهداشت از افزایش ۵۰ درصدی ورودی بیمارستان‌ها خبر داد و گفت: ۱۷ درصد مراجعه‌کنندگان روز گذشته به سویه A۵ مبتلا بودند.

خبرگزاری میزان - کمال حیدری در یک برنامه تلویزیونی گفت: متاسفانه سویه جدید کرونا در کشورهای اروپایی و آمریکایی مجددا سبب افزایش این بیماری شد و به سبب رفت‌وآمدهایی که در جهان وجود دارد و کاهش حساسیت‌ها در حال مواجه شدن با سویه‌های جدید هستیم.

وی افزود: در امیکرون با زیر سویه‌های BA1 و BA2 رو به رو بودیم و هم اکنون به زیر سویه BA5 رسیدیم که رفتار متفاوتی دارد و از طرفی آن را سویه‌ای جدا می‌دانند اما به هر حال از خانواده امیکرون است و به همان شکل و با قدرت سرایت بسیار بالاتر و یک و نیم برابر امیکرون ‌منتقل می‌شود و بیماری زایی اش مانند امیکرون ضعیف است.

معاون بهداشت، وزارت بهداشت ضمن اشاره به اینکه در گذشته نمودار افزایش آمار کرونا به صورت شیب بود اما در موج ششم و در سویه امیکرون آمار این بیماری به صورت آسانسوری و جهشی افزایش پیدا کرد، ادامه داد:هم اکنون این وضعیت در کشورهای اروپایی و آمریکایی وجود دارد و در منطقه روز به روز در حال افزایش است و کشورهای اطراف ما نظیر امارات، قطر، کویت، عربستان، عراق، ترکیه و پاکستان به نوعی درگیر هستند و به سبب ارتباط بین کشورها این زیر سویه‌ها در حال افزایش است.

حیدری اظهار کرد: بر اساس آنچه در مقالات آمده است و با توجه به سرعت انتشار هر یک نفر در زیر سویه BA5 می‌تواند ۱۸ نفر را درگیر کند و این در حالی است که در روزهای نخست شیوع کرونا در ووهان هر یک بیمار ۲ نفر را مبتلا می‌کرد و در سویه‌های بعدی این رقم به ۳.۲ و در سویه دلتا به ۸ رسید و در سویه امیکرون هر یک بیمار می‌توانست ۱۰ نفر دیگر را درگیر کند.

وی با بیان اینکه هر چند این سویه بیماری زایی کمتری دارد اما هر چه آمار ابتلا بالا رود به تبع آن موارد بستری و فوت هم افزایش پیدا می‌کند، متذکر شد: ورودی بیمارستان‌ها ۵۰ درصد افزایش پیدا کرده است و روز گذشته۱۷ درصد مراجعه‌کنندگان درگیر سویه A۵ کرونا بودند.

معاون بهداشت، وزارت بهداشت توضیح داد: علائم سویه جدید کرونا مثل امیکرون شامل مشکلات گوارشی است.

انتهای پیام/


برچسب ها: کرونا

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *