رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

پیمانکاران نظامی آمریکا به دنبال خرید شرکت تولید کننده جاسوس‌افزار رژیم صهیونیستی

9:11 - 20 تير 1401
کد خبر: ۴۳۵۲۳۹۷
گروهی از مدیران یک پیمانکار نظامی آمریکایی چندین سفر مخفیانه به اراضی اشغالی داشتند تا سعی کنند یک طرح برای خرید شرکت NSO انجام دهند.

خبرگزاری میزان - نیویورک تایمز گزارش داد که در ماه‌های اخیر، گروهی از مدیران یک پیمانکار نظامی آمریکایی چندین سفر مخفیانه به اراضی اشغالی داشتند تا سعی کنند یک طرح برای خرید شرکت NSO، شرکت جنجالی هک سایبری صهیونیستی انجام دهند.

به گزارش «نیویورک تایمز»، بر اساس این گزارش، گروه L3Harris، یک سازمان پیکانکاری آمریکایی با تجربه در فناوری جاسوس‌افزار، در تلاش خود با موانعی روبرو شده است.

ابتدا، آنها با این موضوع مواجه‌اند که NSO پس از استفاده دولت‌های خارجی از نرم‌افزار جاسوسی این شرکت صهیونیستی برای هک کردن تلفن‌های خبرنگاران، فعالان حقوق بشر و شخصیت‌های سیاسی، توسط دولت آمریکا در لیست سیاه قرار گرفت.

دولت بایدن NSO را «متضاد با امنیت ملی یا منافع سیاست خارجی آمریکا» اعلام کرد و شرکت‌های آمریکایی را از تجارت با این شرکت صهیونیستی در نتیجه قرار گرفتن در لیست سیاه در نوامبر منع کرد.

با این حال، به گفته منابع نیویورک تایمز، گروه L3Harris ظاهرا راهی برای انعقاد این معامله پیدا کرده است.

بنا بر گزارش‌ها مشخص شد که مقامات اطلاعاتی آمریکا بی سر و صدا از تلاش این شرکت پیمانکاری نظامی دفاعی برای به دست آوردن NSO حمایت کرده‌اند.

بر اساس گزارش‌ها، گروه L3Harris کاملا به قراردادهای دولتی آمریکا وابسته است.

شرکت مورد بحث سازنده نرم‌افزار جاسوسی پگاسوس است، یک ابزار هک که هیچ نیازی به کلیک از سوی کتربر قربانی ندارد، و می تواند از راه دور همه چیز را از تلفن همراه هدف، از جمله پیام‌ها، مخاطبین، تصاویر و ویدئوها استخراج کند. علاوه بر این، پگاسوس می‌تواند گوشی تلفن همراه را به یک ابزار ردیابی و ضبط تبدیل کند.

انتهای پیام/


برچسب ها: آمریکا پگاسوس

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *