دبیرخانه حقوق بشر در دادگستری استان مرکزی مستقر می‌شود

8:30 - 20 تير 1401
کد خبر: ۴۳۵۲۳۰۲
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
رئیس کل دادگستری استان مرکزی گفت: دبیرخانه حقوق بشر در دادگستری استان مرکزی مستقر می شود تا بتوان ایده ها، افکار، اندیشه های اندیشمندان، نظرات نخبگان، آرا صادر شده و مطالبات مردم و ملت را در این دبیرخانه دسته بندی کرد.

خبرگزاری میزان - سیدعبدالمهدی موسوی در همایش (حقوق بشر آمریکایی، ترور، تحریم و توحش) که در دادگستری استان مرکزی برگزار شد، اظهار کرد: هفته دوم تیرماه تحت عنوان هفته حقوق بشر آمریکایی با شعار " ترور، تحریم و توحش" نامگذاری شده است.

وی با اشاره به هویت واقعی رژیم جنایتکار آمریکا، افزود: برای ایجاد این رژیم جنایتکار ۲۷ میلیون نفر از سرخ‌پوستانی که ساکنان ایالات متحده بودند قتل‌عام شدند و برای توسعه آمریکا یک‌ونیم میلیون نفر مکزیکی کشته شدند. در جنگ جهانی 6 میلیون نفر نظامی و غیر نظامی کشته شدند که ۳۰۰ هزار از این کشته ها در هیروشیما و ناکازاکی بود و این جنایت هرگز از حافظه تاریخ پاک نخواهد شد.

رئیس‌کل دادگستری استان مرکزی ادامه داد: 2 میلیون نفر از کشور مسلمان عراق کشته شدند تا انرژی این رژیم ظالم تأمین شود و این اقدامات برگ‌هایی از تاریخ سیاه ایالات متحده آمریکا است.

وی افزود: باید از ظرفیت تمام اقشار در حوزه حقوقی، هنری، سیاسی، اجتماعی و غیره در استان استفاده کرد تا هرکس به زبان، بیان و قلم خود بتواند بخشی از سیاهی‌ها و جنایت‌هایی را که توسط این رژیم جنایتکار بر بشر تحمیل شده است معرفی کند.

رئیس کل دادگستری استان مرکزی تصریح کرد: دبیرخانه حقوق بشر در دادگستری استان مرکزی مستقر می شود تا بتوان ایده ها، افکار، اندیشه های اندیشمندان، نظرات نخبگان، آرا صادر شده و مطالبات مردم و ملت را در این دبیرخانه دسته بندی کرد و در حوزه حقوق بشر آمریکایی یک گام مؤثر برداشت.

وی ادامه داد: برگزاری این همایش‌ها به دنبال آن است که از همه ظرفیت‌ها استفاده شود تا یک خروجی داشته باشد و هرکسی در حد خود بتواند بخشی از جنایت‌های این رژیم جنایتکار را به جامعه جهانی معرفی کند.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *