ضرورت تزریق منابع جهت ارتقای تجهیزات ریلی و افزایش رفاه مردم

15:52 - 18 تير 1401
کد خبر: ۴۳۵۰۸۹۰
دسته بندی: اقتصاد ، عمومی
معاون وزیر راه و شهرسازی در آئین بهره‌برداری از دومین قطار یزد - مشهد پنجشنبه ۱۶ تیر در ایستگاه شهر یزد حضور پیدا کرد.

خبرگزازی میزان - طبق اعلام روابط عمومی راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران، سید میعاد صالحی، معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل راه‌آهن در آئین بهره‌برداری از دومین قطار یزد - مشهد پنجشنبه ۱۶ تیر در ایستگاه شهر یزد حضور پیدا کرد.

در این مراسم، فاطمی، استاندار یزد، جوکار، نماینده مردم یزد، میر محمدی، نماینده مردم میبد و تفت و دشتی اردکانی، نماینده مردم اردکان در مجلس شورای اسلامی به همراه مدیران راه و شهرسازی، میراث فرهنگی و گردشگری، استانداری و راه‌آهن استان یزد و معاونان ناوگان، مسافری و بهره‌برداری و بازرگانی راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران نیز حضور پیدا کردند.

صالحی در این مراسم، ضمن تسلیت ایام شهادت امام محمد باقر (ع)، مجددا به خانواده‌های داغدار سانحه مشهد - یزد که عزیزانشان را از دست دادند، تسلیت گفت و برای مصدومان آرزوی سلامتی نمود.

وی با گرامیداشت دهه ولایت، این ایام را به مردم شریف یزد، میبد و اردکان که با دومین قطار یزد - مشهد و پس از آیین بهره‌برداری به مشهد مقدس مشرف می‌شوند و در ایام عید سعید قربان  و عید سعید غدیر خم در مشهد مقدس و در‌ جوار حرم ثامن الائمه (ع) خواهند بود تهنیت گفت.

وی با یادآوری اینکه با وجود مشکلات بسیار، این قطار به درخواست مردم عزیز شهر یزد، امام جمعه و نماینده ولی فقیه در استان یزد، استاندار و نمایندگان مردم استان یزد در مجلس شورای اسلامی به بهره‌برداری رسیده است، تاکید کرد: امیدوارم که بتوانیم توسعه ناوگان را با توجه به عقب ماندگی‌های تاریخی که از گذشته به ما به ارث رسیده است، جبران نمائیم.

صالحی تاکید کرد ما به نفوذ فناوری برای ارتقای رفاه مردم ایران و تزریق منابع برای ارتقای تجهیزات ریلی نیاز داریم. وی نفوذ فناوری را باعث افزایش رفاه و ایمنی دانست و اظهار کرد: مطابق فرمایش مقام معظم رهبری در بند ۲۴ سیاستهای کلی برنامه ششم توسعه، اولویت حمل و نقل مربوط به حمل و نقل ریلی است و لازم است این موضوع اولویت درجه یک مسئولان اجرایی و نمایندگان محترم مجلس شورای اسلامی در بحث حمل و نقل باشد.

صالحی خاطرنشان کرد: همچنین امید داریم روزی شاهد نفوذ دانش و افزایش سطح فناوری حمل و نقل ریلی باشیم دانش بنیان برای رفاه مردم در حوزه حمل و نقل ریلی باشیم که هم کیفیت و سرعت سیر را افزایش میدهد و هم به ارتقای ایمنی منجر میشود.

تحقق درخواست مردم دارالعباده یزد با آغاز حرکت دومین قطار یزد – مشهد

مهران فاطمی، استاندار یزد نیز در این مراسم تاکید کرد: مردم استان یزد از دیرباز از علاقه مندان حضرت امام رضا (ع) هستند و افزایش خدمات حمل و نقل در مسیر یزد - مشهد مدت های زیادی است که مورد درخواست مردم دارالعباده قرار داشته است که این درخواست شهروندان امروز با آغاز حرکت قطار  یزد - مشهد از مسیر یزد، اشکذر، میبد و اردکان به سمت مشهد مقدس عملی شد.

پیش بینی افزایش ظرفیت قطار و ناوگان ریلی مطابق برنامه ششم توسعه

محمد صالح جوکار، نماینده مردم یزد، اشکذر و ندوشن در مجلس شورای اسلامی نیز در مراسم بهره برداری از دومین قطار مسافربری یزد_مشهد عنوان کرد: در برنامه ششم توسعه پیش بینی شده که ظرفیت قطار و ناوگان ریلی در حوزه بار و مسافر افزایش یابد و امیدواریم این اقدام عملیاتی شود.

نماینده مردم یزد در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: در زمینه توسعه خدمات در مسیر یزد - تهران کمبودهایی در زمینه واگن و لوکوموتیو وجود دارد و حمایت از تولید داخلی  در این زمینه بسیار مهم است اما در زمینه ورود بخش خصوصی به این حوزه وزارت صمت مخالفت می کند و باید وزیر صمت در این زمینه پاسخگو باشد که چرا با وجود ابراز تمایل بخش خصوصی برای مشارکت در صنعت ریلی، حمایت و همکاری در این زمینه صورت نمی گیرد.

گفتنی است؛ دومین قطار یزد - مشهد دارای فضای ۱۰ سالن، هر سالن ۸ کوپه و هر کوپه ۴ تخت با امکانات ویژه است.برای بازسازی قطار فوق حدود ۱۰۰ میلیارد تومان هزینه شده است که از روز بهره‌برداری، در روزهای زوج ساعت ۱۷:۳۵ از یزد به مشهد و روزهای فرد ساعت ۱۹ از مشهد به یزد حرکت خواهد کرد.لازم به ذکر است؛ پس از پایان جلسه، با اعلام دکتر میرمحمدی و دستور مدیرعامل راه آهن جمهوری اسلامی ایران و همچنین همراهی استاندار یزد و نمایندگان مردم استان یزد در مجلس شورای اسلامی، طنین سوت دومین قطار یزد – مشهد در ایستگاه راه آهن یزد طنین افکن شد و این قطار حرکت خود به سوی مشهد مقدس را آغاز نمود و صبح جمعه ۱۷ تیر وارد مشهد مقدس شد.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *