رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

بیش از 128 هکتار از بستر رودخانه‌های استان خراسان رضوی آزادسازی شد

14:51 - 18 تير 1401
کد خبر: ۴۳۵۰۶۵۵
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
دادستان عمومی و انقلاب مرکز خراسان رضوی بر لزوم دقت مسئولان در زمینه حفظ حقوق بیت المال در اراضی ملی و منابع طبیعی تأکید کرد.

خبرگزاری میزان - محمدحسین درودی در هفتاد و هفتمین جلسه شورای حفظ حقوق بیت المال در اراضی ملی و منابع طبیعی خراسان رضوی اظهار کرد: ضمن تقدیر از اقدامات گسترده انجام شده در راستای صیانت از اراضی ملی و منابع طبیعی، امروز در تمامی استان شاهد وجود شوراهای حفظ حقوق بیت المال هستیم و اقدامات ارزشمندی نیز در این راستا به انجام رسیده اما کار جهادی و تلاش مضاعف در راستای دفاع از حقوق عامه باید بصورت جدی و مستمر استمرار پیدا کند.

دبیر شورای حفظ حقوق بیت المال در امور اراضی ملی و منابع طبیعی با اشاره به برخی از اقدامات انجام شده در قالب این شورا افزود: فعالیت های بسیار خوبی در زمینه اکیپ گشت مشترک شورا با حضور دستگاه ها و نهادهای متولی در سال 1400 به انجام رسیده و بر این اساس استان خراسان رضوی در زمینه رشد برخورد با تخلفات حائز رتبه برتر شده است.

درودی بر لزوم دقت مسئولان در زمینه حفظ حقوق بیت المال در اراضی ملی و منابع طبیعی تأکید کرد.

دادستان عمومی و انقلاب مرکز خراسان رضوی با اشاره به سیاستهای دستگاه قضایی بویژه در دوران تحول افزود: یکی از مهمترین مواردی که مورد تأکید رئیس قوه قضاییه و دادستان کل کشور قرار دارد دفاع از حقوق عامه است و بر این اساس اقدامات شورای حفظ حقوق بیت المال در اراضی ملی و منابع طبیعی را می توان در این راستا ارزیابی کرد.

دبیر شورای حفظ حقوق بیت المال در اراضی ملی و منابع طبیعی استان با تأکید بر لزوم رویه سازی و یکسان سازی عملکردها در زمینه برخورد با تخلفات این حوزه گفت: در این راستا بخشنامه های مختلفی با این هدف صادر شده تا زمینه های مواجهه و برخورد هماهنگ با موضوع مفاسد حوزه اراضی، معادن، منابع طبیعی، جنگل ها و مراتع فراهم آید.

دادستان عمومی و انقلاب مرکز خراسان رضوی یکی از اهداف اقدامات در دست اجرا را حمایت از بخش کشاورزی دانست و افزود: در شرایط کنونی باید توجه ویژه ای به امنیت غذایی داشته باشیم و در این زمینه تمامی دستگاه ها باید به وظایف و تکالیف قانونی خود به درستی عمل کنند.

دبیر شورای حفظ حقوق بیت المال در اراضی ملی و منابع طبیعی خراسان رضوی، لایروبی و بازگشایی رودخانه های استان خراسان رضوی را از اقدامات دیگر این شورا دانست و افزود: در این راستا 100 کیلومتر مربع از رودخانه ها و مسیل ها لایروبی و بیش از 128 هکتار بستر رودخانه ها بازگشایی شده اند و در همین زمینه برای بیش از یک هزار کیلومتر مربع از مسیل ها مطالعات لازم به انجام رسیده است.

دادستان عمومی و انقلاب مرکز خراسان رضوی با اشاره به فعالیت کمیته صیانت از حریم کلان شهر مشهد مقدس گفت: در این قالب نیز اقدامات بسیار خوبی از جمله در زمینه شناسایی و انسداد چاه های غیرمجاز و پیشگیری از تغییر کاربری در سال 1400 به انجام رسیده است.

در این جلسه همچنین ترکی معاون پیگیری حقوق عامه و پیشگیری از وقوع جرم دادستانی کل کشور ضمن تقدیر از اقدامات دادستان مرکز استان و شورای حفظ حقوق بیت المال خراسان رضوی ضمن تشریح سیاستهای دستگاه قضایی در زمینه لزوم دفاع از حقوق عامه؛ بر پیشگیری از وقوع تصرفات جدید و از بین بردن بسترهای فساد زا در حوزه اراضی ملی و منابع طبیعی تأکید کرد و خواستار استمرار اقدامات مؤثر شورای حفظ حقوق بیت المال استان در زمینه حفاظت از اراضی ملی و منابع طبیعی و اعاده به وضع سابق تصرفات غیرقانونی شد.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *