اختلال گسترده در شبکه اینترنتی و مخابراتی کانادا

12:27 - 18 تير 1401
کد خبر: ۴۳۵۰۴۴۵
اختلال و قطعی گسترده شبکه اینترنتی و مخابراتی در کانادا مردم این کشور را با مشکل مواجه کرده است.

خبرگزاری میزان - میلیون‌ها کانادایی با قطعی یک روزه اینترنت دست و پنجه نرم می‌کنند که همه چیز را از دستگاه‌های خودپرداز گرفته تا تماس با سرویس‌های اورژانسی، از جمله پلیس و آتش‌نشانی، تحت تأثیر قرار داده است.

به گزارش «اسپوتنیک»، این اختلال و قطعی بر مشتریان Rogers Communications، بزرگترین شرکت مخابراتی در کانادا و یکی از سه شرکتی که 90 درصد صنعت مخابرات در این کشور را کنترل می‌کند، تأثیر گذاشته است.

هیچ دلیلی برای این قطعی و اختلال در این شرکت ارائه نشده و هیچ جدول زمانی برای زمان بازیابی سرویس مخابراتی تعیین نشده است.

در عوض، فقط بیانیه‌ای، مبنی بر اینکه آنها از این موضوع آگاه هستند و روی آن کار می‌کنند، بر روی وبگاه این شرکت قرار گرفته است.

این قطعی مشکلاتی را برای شهروندانی که تلاش می‌کنند با اورژانس تماس بگیرند، ایجاد کرده است.

پلیس اتاوا از مردم خواسته است که در صورت نیاز به کمک به تماس ادامه دهند و با استفاده از تلفن ثابت یا تلفن همراهی که از ارائه دهنده خدمات دیگری استفاده می کند، تماس برقرار کنند.

این قطعی گسترده مشتریان را در کل کانادا، از جمله اتاوا و تورنتو، تحت تاثیر قرار داده است.

سیستم حمل و نقل عمومی تورنتو نیز تحت تأثیر قرار گرفته است و مشتریان قادر به خرید بلیط با استفاده از کارت های اعتباری خود نیستند.

این در حالی است که بانک‌ها هم با مشکل مواجه هستند. بانک مونترال اعلام کرد که خدماتش تحت تاثیر این قطعی قرار گرفته است. به همین ترتیب، بانک سلطنتی کانادا اعلام کرد که خدمات خودپرداز و بانکداری آنلاین آن قطع شده است.

این دومین قطعی گسترده اینترنت در کانادا در 15 ماه گذشته است.

گفته می‌شود ده‌ها هزار گزارش مبنی بر قطعی اینترنت در این کشور از طرف مردم صادر شده است.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *