رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

مورد تکراری پرسپولیسِ گل‌محمدی؛ جایی برای جوان‌ها نیست!

0:43 - 19 تير 1401
کد خبر: ۴۳۵۰۲۶۹
دسته بندی: ورزشی ، فوتبال
با توجه به خریدهای بزرگ پرسپولیس، به نظر می‌رسد فرصت بازی به جوانان این تیم نرسد.

خبرگزاری میزان - تیم فوتبال پرسپولیس در فصل نقل و انتقالات تابستان ۱۴۰۱ با قدرت وارد صحنه شد و چهره‌های ملی‌پوش و شناخته شده را جذب ترکیب خود کرد. علیرضا بیرانوند، مرتضی پورعلی گنجی، گئورگی گولسیانی، سروش رفیعی، سعید صادقی و دانیال اسماعیلی‌فر تا این لحظه خریدهای مطرح پرسپولیس در این پنجره نقل و انتقالاتی هستند.

فصل گذشته فوتبال ایران برای پرسپولیس بسیار پرحاشیه و عجیب گذشت و با قهرمانی استقلال و قطع شدن روند پنج قهرمانی پیاپی سرخپوشان به پایان رسید. از این رو یحیی گل‌محمدی به تلاش افتاد تا این فصل تلخ را جبران کند و از این رو دست به خریدهای بزرگ و دهان پُرکن زد تا حداقل روی کاغذ شانس زیادی برای برتری به استقلال داشته باشد.

نکته مشترکی که خریدهای این فصل پرسپولیس دارند سن بالای آن‌هاست و با توجه به احتمال فیکس بودن همگی این بازیکنان در ترکیب، میانگین سنی پرسپولیس بیشتر از پارسال خواهد شد. پورعلی گنجی و گولسیانی با ۳۰ و ۳۱ سال سن زوج خط دفاع سرخپوشان را تشکیل می‌دهند، رفیعی با ۳۲ سال سن در میانه میدان و اسماعیلی فر و صادقی با ۲۹ و ۲۸ سال سن در کناره های زمین برای پرسپولیس بازی خواهند کرد.

گل‌محمدی فصل پیش نشان داد علاقه چندانی به استفاده از جوانان پرسپولیس و استعدادهای ایرانی ندارد. او با خرید ۳ جوان بی‌کیفیت تاجیکستانی و ازبکستانی (صفروف، هنانوف و تمیروف) انتقادات به خودش را بسیار بیشتر کرد. سرمربی پرسپولیس با در اختیار داشتن بازیکنان آکادمی همچون امیرمحمد یوسفی، علی جودکی و محمد عمری عملاً هیچ فرصتی آنها نداد و جوانانی مانند شریفی، مهدی خانی و شجاعی برای پیدا کردن فضای بیشتر بازی از پرسپولیس جدا شدند.

در حال حاضر امیرمحمد یوسفی، علی جودکی، محمد عمری، علیرضا خدایی و ابوالفضل سلیمانی از آکادمی و همچنین محمدمهدی احمدی (تنها خرید جوان پرسپولیس) به عنوان بازیکنان زیر ۲۳ سال در تمرینات پرسپولیس حضور پیدا می‌کنند، اما با نگاهی به نفرات باسابقه و ملی‌پوش این تیم، بعید به نظر می‌رسد فرصت چندانی به این جوانان برسد و فعلاً موفقیت‌های مقطعی در دستور کار یحیی گل‌محمدی خواهد بود نه آینده سازی و آینده‌نگری.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *