رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

افزایش نگرانی از ناامنی غذایی میلیون‌ها نفر از مردم یمن

11:03 - 18 تير 1401
کد خبر: ۴۳۵۰۲۴۵
دسته بندی: حقوق بشر ، عمومی
همزمان با تشدید بحران گرسنگی در جهان، نگرانی‌ درباره ناامنی غذایی میلیون‌ها نفر از مردم یمن نیز افزایش یافته است.

خبرگزاری میزان - در حالی که جهان با یک بحران بی‌سابقه گرسنگی مواجه است، نگرانی‌ها برای 16.2 میلیون نفر که مدت‌ها در یمن با ناامنی غذایی دست و پنجه نرم می‌کنند، به بالاترین حد خود رسیده است.

به گزارش «reliefweb»، بحران در یمن یکی از وخیم‌ترین بحران‌های جهان است که به دلیل بمباران‌های طولانی ائتلاف عربستان، خشکسالی، شیوع ویروس کرونا و سایر بیماری‌ها تشدید شده است؛ این کشور سال‌ها نتوانسته حمایت کافی از اهداکنندگان را جلب کند. اکنون خطر کشیده شدن این کشور به سمت فراموشی وجود دارد.

«حسام الشرکاوی»، مدیر منطقه‌ای فدراسیون بین‌المللی جمعیت‌های هلال احمر و صلیب سرخ (IFRC) برای خاورمیانه و شمال آفریقا، که اخیرا نیز از یمن بازدید کرده، در این باره می‌گوید «من از سطح ویرانگر گرسنگی و سوء تغذیه شدید نوزادان، کودکان و زنان در یمن بسیار ناراحت هستم. وقتی به چشمان آن مادران و کودکان رنج‌دیده نگاه می‌کردم، از حرف‌ها غافل بودم که این رنجی آشکار و غیرضروری برای غیرنظامیان بیگناه است.»

در حال حاضر شکاف‌های زیادی در تأمین مالی پاسخ‌های بشردوستانه برای 20.7 میلیون نفری که در یمن به کمک نیاز دارند از جمله در زمینه آب آشامیدنی سالم و مراقبت‌های بهداشتی و همچنین غذا و تغذیه وجود دارد.

افزایش جهانی قیمت سوخت و مواد غذایی احتمالا این وضعیت را بدتر خواهد کرد و در همین حال، نیازهای روزافزون مردم در سراسر جهان نیز منابع بشردوستانه وارداتی به یمن را کاهش می‌دهد.

برآورد می‌شود که 23.4 میلیون نفر از مردم یمن در سال 2022 به کمک‌های بشردوستانه نیاز داشته باشند؛ 12.9 میلیون نفر از آنها در نیاز حاد برآورد شده‌اند؛ 19 میلیون نفر در ناامنی غذایی هستند؛ 17.8 میلیون نفر به آب آشامیدنی سالم و خدمات بهداشتی کافی دسترسی ندارند، از جمله 12.6 میلیون نفر که نیاز شدید دارند.

برآورد می‌شود که 21.9 میلیون نفر به مراقبت‌های بهداشتی اولیه دسترسی ندارند؛ حدود 4.3 میلیون نفر از آغاز درگیری خانه‌های خود را ترک کرده‌اند، از جمله حدود 3.3 میلیون نفر که آواره مانده‌اند.

انتهای پیام/


برچسب ها: یمن عربستان

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *