رئیس کل دادگستری آذربایجان شرقی: وظیفه مدیران خدمت بی منت به مردم توأم با حفظ کرامت انسانی است

9:37 - 18 تير 1401
کد خبر: ۴۳۵۰۰۰۲
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
رئیس کل دادگستری آذربایجان شرقی گفت: فلسفه وجودی تمام مدیران و کارگزاران نظام اسلامی، خدمت بی منّت به مردم توأم با حفظ کرامت انسانی است.

خبرگزاری میزان - موسی خلیل الهی در آیین تکریم و معارفه مدیرکل جدید پزشکی قانونی استان آذربایجان شرقی که با حضور معاون آموزش و پژوهش سازمان پزشکی قانونی کشور برگزار شد، با بیان اینکه فلسفه وجودی تمام مدیران و کارگزاران نظام اسلامی، خدمت بی منت به مردم توأم با حفظ کرامت انسانی است، اظهار کرد: هر کسی به ما مراجعه می کند، در هر جایگاهی باشد به عنوان یک انسان باید کرامتش حفظ شود؛ حفظ کرامتی انسانی از جمله برنامه های راهبردی قوه قضاییه است. تأکید رئیس قوه بر این است که دسترسی مردم به خادمین به سهولت باید انجام گیرد، سهولتی که منجر به حفظ کرامت شود.

وی به منظور تکریم خانواده متوفیان در صدور جواز دفن، بر تسریع در صدور گواهی فوت توسط پزشکی قانونی و احیای طرح دادپزشک تأکید کرد و افزود: پزشکی قانونی در خصوص کوتاه کردن روند انتقال اجساد به پزشکی قانونی، ادامه و استمرار استقرار دادپزشکان در بیمارستان ها و مراکز درمانی تمهیدات و تدابیر لازم را اتخاذ کند.

رئیس کل دادگستری آذربایجان شرقی با تقدیر از مدیرکل سابق پزشکی قانونی استان بر ضرورت افزایش بودجه و تأمین نیروی انسانی مورد نیاز اداره کل پزشکی قانونی استان به ویژه در شهرستان های استان در راستای خدمت رسانی بیشتر به مردم تأکید کرد و گفت: در برخی شهرستان ها پزشک قانونی وجود ندارد که موجب می شود مردم به شهرستان مجاور سفر کنند و متحمّل هزینه شوند و در معرض آسیب قرار گیرند.

خلیل الهی همچنین ایجاد سالن تشریح اجساد در شهرستان های بزرگ استان را با هدف جلوگیری از انتقال اجساد به مرکز استان ضروری دانست و خطاب به مدیرکل جدید پزشکی قانونی استان در خصوص پیگیری و حل مشکلات آن اداره کل تأکید کرد.

انتهای پیام/


برچسب ها: کرامت انسانی

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *