شهریاری: ورزشکار وقتی به رده بالا می‌رسد حرمت مربی قدیمی خود را نگه نمی‌دارد/ در ورزش ایران به مربیان داخلی اعتماد نمی‌شود

8:45 - 20 تير 1401
کد خبر: ۴۳۴۹۶۷۲
دسته بندی: ورزشی ، سایر حوزه ها
مسئول برگزاری مسابقات تیراندازی با کمان گفت: بعد از اینکه ورزشکار به سطح بالا می‌رسد حرمت مربی پایه‌ای خود را نگاه نمی‌دارد.

محبوبه شهریاری در گفت‌وگو با میزان، درباره برگزاری انتخابی تیم ملی نونهالان و نوجوانان تیراندازی با کمان اظهار داشت: اولین مسابقات انتخابی نونهالان و نوجوانان در سال 1401 به میزبانی مجموعه تیراندازی با کمان راد برگزار شد و شاهد استقبال خوبی هم از این پیکارها بودیم. در بخش ریکرو پسران 72 نفر و کامپوند 48 نفر و ریکرو بانوان 59 نفر و کامپوند 36 حضور داشتند. در مجموع هم 215 در این رده‌های سنی از 24 استان با هم رقابت کردند.

وی افزود: خوشبختانه در استان‌ها زحمت کشیدند و در پایه استعدادیابی خوب کار شده است و نفرات حاضر در این انتخابی زیر 18 سال بودند و کوچکترین نفر متولد 1394 بود. در نهایت سه نفر مرحله اول مقدماتی و سه نفر اول مرحله حذفی به تیم ملی دعوت خواهند شد.

مسئول برگزاری مسابقات تیراندازی با کمان با اشاره به اینکه در ورزش ایران اعتمادی به مربیان ایرانی وجود ندارد، عنوان کرد: در سایر رشته‌های ورزشی هم به مربیان ایرانی اعتقاد ندارند. هر فدراسیون باید از مربیانش حمایت کند و با اعزام به کلاس‌های بین‌المللی سعی در به روز کردن مربیان برتر خود داشته باشد، اما شاهد این هستیم که ورزشکاران هم مربیان خارجی را قبول دارند و هر چه بگویند انجام می‌دهند و بعد از اینکه ورزشکار به سطح بالا می‌رسد حرمت مربی پایه‌ای خود را نگاه نمی‌دارد.

وی ادامه داد: باید ورزشکار یاد بگیرد از مربی باشگاهش حمایت کند، اما متاسفانه زمانی که پیشرفت می‌کند، مربی قدیمی‌اش را از یاد می‌برد. این در حالی است که وقتی مدال می‌گیرند عنوان می‌کنند که خودشان به تنهایی این مدال را به دست آورده‌اند. تا این اخلاق و رفتار درست نشود همین روند در ورزش پیش خواهد رفت.

ملی‌پوش سابق تیراندازی با کمان در پاسخ به این سوال که چرا کسب مدال در رقابت‌های مهم بین‌المللی برای این رشته سخت شده است، خاطرنشان کرد: ملی‌پوشان در رقابت‌های سال‌های گذشته حتی مربی خارجی را قبول نداشتند چون فکر می‌کردند کارشان بهتر از سایرین است که در بازی‌های آسیایی 2018 جاکارتا خودشان ضرر کردند. همچنین در جایی که باید تلاش کنند و مقابل حریفان قدرتمندشان عملکرد خوبی داشته باشند، فقط با خودشان در سطح ملی رقابت می‌کنند و با نفر اول دنیا رقابت نمی‌کنند. مهم این است تا رقابت‌های سطح بین‌المللی یکدیگر را حمایت کنیم تا اتفاقات خوبی برای این رشته رخ دهد.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *