سلیم‌اُف: تیراندازی با کمان آینده خوبی در ایران خواهد داشت/ در 8 سال گذشته تغییری در ترکیب تیم ملی بوجود نیامده

8:45 - 21 تير 1401
کد خبر: ۴۳۴۹۶۲۷
دسته بندی: ورزشی ، سایر حوزه ها
سرمربی سابق تیراندازی با کمان گفت: در سالهای اخیر رشته تیراندازی با کمان در بین خانواده‌های ایرانی علاقمند پیدا کرده است.

زبیداله سلیم‌اُف در گفت‌وگو با میزان، درباره برگزاری مسابقات انتخابی تیراندازی با کمان برای تیم‌های پایه‌ای کشورمان، اظهار داشت: اولین رقابت‌های انتخابی در سال 1401 بود که برای رده‌های سنی نونهالان و نوجوانان برگزار شد. استقبال خوبی انجام شد و به اعتقاد من باید از این هم شلوغ‌تر می‌شد و نفرات بیشتری به این انتخابی می‌آمدند. بهترین‌ها در این سنین به تیم ملی دعوت خواهند شد و مطمئناً آینده تیراندازی با کمان ایران را خواهند ساخت.

وی ادامه داد: فدراسیون تیراندازی با کمان هم زحمات زیادی برای برگزاری اینگونه مسابقات انتخابی می‌کشد. همچنین در سال چند بار دیگر این رقابت‌ها برگزار خواهد شد.

*تیراندازی با کمان در خانواده‌های ایرانی نفوذ زیادی کرده

سرمربی سابق تیم ملی تیراندازی با کمان ایران در خصوص پیشرفت این رشته در کشورمان عنوان کرد: پس از اینکه به ایران آمدم، کشتی ورزش اول بود، اما در چند سال گذشته رشته‌های ورزشی دیگر علاقمندان زیادی پیدا کرده است. ورزشکاران ایرانی توانستند در رشته‌های ی نظیر تیراندازی با کمان مدال‌های خوبی از مسابقات بین‌المللی به دست بیاوردند. این نشان می‌دهد که رشته تیراندازی با کمان در خانواده‌های ایرانی بیشتر نفوذ کرده است. در ادامه نیز با برگزاری مسابقات رده سنی پایه‌ای در آینده نیز شاهد مدال‌آوری ایرانی در بازی‌های المپیک خواهیم بود.

سرمربی تیم کیش در خصوص اینکه نفراتی را به انتخابی تیم‌های پایه آورده است و مدعی پوشیدن پیراهن تیم ملی هستند، گفت: تیم منتخب کیش در این مسابقات با 3 نفر شرکت کرد که هر سه نفر آنها مدعی حضور در تیم ملی نوجوانان هستند. در کیش 16 کماندار خوب داریم که بارها از آنها رکوردگیری صورت می‌گیرد.

*همان کسانی که 8 سال گذشته در تیم ملی حضور داشتند، هنوز هستند

وی در مورد اینکه فدراسیون تیراندازی با کمان ایران پشتوانه‌سازی بیشتری در عرصه ملی داشته باشد، تاکید کرد: همان کسانی که 8 سال گذشته در تیم ملی حضور داشتند هنوز هستند و تغییری در ترکیب تیم ملی به وجود نیامده است. فدراسیون باید جایگزینان خوبی از سراسر ایران برای نفرات کنونی تیم ملی پیدا کند.

کارشناس تیروکمان با اشاره به اینکه باید مدارس تیراندازی با کمان در تمامی شهرها ایران دایر شود، یادآور شد: در ورزش‌های دیگر مدارس تشکیل می‌دهند و تمام نکات فنی و تکنیکی را به ورزشکاران کم سن و سال یاد می‌دهند. باید در مدارس تیراندازی با کمان استعدادیابی صورت پذیرد و سپس نفرات برتر را آموزش داد. شاید چند سال اول مدالی کسب نشود، اما در سال‌های آینده به رکوردهای خوبی دست پیدا خواهند کرد.

سلیم‌اُف در پایان خاطرنشان کرد: قطعاً با حضور مجدد شعبانی بهار به عنوان رئیس فدراسیون شاهد این خواهیم بود که این رشته بیشتر از قبل پیشرفت داشته باشد و مدال‌های زیادی در عرصه‌های بین‌المللی به دست بیاورد.

گفت‌وگو از ابوطالب جدیدی

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *