خانی: امیدواریم امسال هم سکوی جهانی ووشو را تکرار کنیم

11:47 - 20 تير 1401
کد خبر: ۴۳۴۹۴۵۴
دسته بندی: ورزشی ، رزمی
رئیس سازمان لیگ و کمیته مسابقات فدراسیون ووشو گفت: امیدواریم امسال هم تیم خوبی به رقابت‌های جهانی اعزام و بتوانیم سکوی جهانی را تکرار کنیم.

مهدی خانی در گفت‌وگو با میزان، درباره برگزاری مسابقات ووشو قهرمانی کشور و انتخابی تیم ملی جوانان، اظهار داشت: 16 و 17 تیر ماه مسابقات انتخابی تیم جوانان در دو بخش ساندا و تالو آکادمی ملی ووشو برگزار شد. از 18 تیر ماه رده نونهالان و نوجوانان پذیریش شدند و 19 تا 21 تیر ماه مسابقات‌شان خواهد بود. سپس از 23 تا 30 تیر ماه نیز پیکارها بانوان را خواهیم داشت. در مجموع هزار ووشوکار در تمامی بخش‌ها در این انتخابی شرکت کرده‌اند.

وی افزود: بعد از این مسابقات نفرات برتر به تیم ملی دعوت می‌شوند و بعد از پشت سر گذاشتن اردوهای آماده‌سازی به رقابت‌های جهانی که آذر سال جاری در اندونزی برگزار خواهد شد اعزام می‌شوند. امیدواریم امسال هم تیم ملی خوبی به این رقابت‌ها اعزام و بتوانیم سکوی جهانی را تکرار کنیم.

رئیس کمیته مسابقات فدراسیون ووشو اضافه کرد: به تمامی استان‌ها در سطح کشور فراخوان عمومی زدیم تا هیچ ووشوکاری از غافله انتخابی تیم ملی جا نماند. به همین منظور در 8 وزن بخش ساندا هر استان فقط 4 سهمیه داشت تا بهترین‌ها خودش را به این مسابقات بیاوردند. در این دوره از مسابقات هر ورزشکاری فقط 5 مسابقه می‌دهد تا قهرمان شود.

خانی در پایان در خصوص برگزاری منظم لیگ برتر ووشو باشگاه‌های کشور خاطرنشان کرد: مثل سال‌های گذشته لیگ‌های برتر مردان و بانوان در دو بخش جوانان و بزرگسالان را برگزار خواهیم کرد. البته زمان برگزاری لیگ برتر بستگی به اردوهای تیم ملی برای شرکت در مسابقات قهرمانی جهان دارد. بر همین اساس پیکارهای جوانان و بزرگسالان را تفکیک می‌کنیم و بعد از مسابقات جهانی لیگ‌های جوانان و بزرگسالان را آغاز خواهیم کرد.

انتهای پیام/


برچسب ها: ووشو

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *