مقامی: بیشتر مسئولان وزنه‌برداری استان‌ها بی‌انگیزه‌ شده‌اند/ درباره تیم ملی بانوان تصمیمات جدیدی خواهیم گرفت

9:18 - 22 تير 1401
کد خبر: ۴۳۴۹۴۰۳
سرپرست دبیری فدراسیون وزنه‌برداری گفت: در سال‌های اخیر یک سری از چینش‌ها باعث بی‌انگیزگی در بین اهالی وزنه‌برداری شده که باید در کوتاه‌ترین زمان ممکن رفع شود.

حسین مقامی در گفت‌وگو با میزان، درباره اولویت‌های فدراسیون وزنه‌برداری بعد از سرپرستی سجاد انوشیروانی، اظهار داشت: در حدود 3 هفته‌ای که انوشیروانی سرپرست فدراسیون وزنه‌برداری شده، باید به مواردی که بر اساس دیدگاه اصولی و منطقی اولویت‌بندی شده، رسیدگی شود. اولین ضرورت، تشکلیل اردوهای آماده‌سازی تیم ملی مردان و بانوان برای شرکت در بازی‌های کشورهای اسلامی است. همچنین اعزام تیم‌های نوجوانان و جوانان به مسابقات قهرمانی آسیا که قرار است 24 تیر تا 3 مرداد ماه سال جاری در ازبکستان برگزار شود. رفع مشکلات فراوان و وضعیت نابه سامان کمپ تیم‌های ملی که به حق ورزشکاران به آن معترض بودند.

وی ادامه داد: سر و سامان دادن به ایرادات و مسائل اداری فدراسیون وزنه‌برداری و اصلی‌ترین موضوع که باید هر فدراسیونی بیشتر از سایر موارد به آن بپردازد؛ حمایت و کمک به هیأت‌های استانی است تا به بهترین شکل از ظرفیت و پتانسیل‌ شهرها و شهرستان‌ها برای ارتقای این رشته المپیکی استفاده کنیم.

*راهکارهای مناسبی برای ارتقا جایگاه مسابقات لیگ داریم

سرپرست دبیری فدراسیون وزنه‌برداری با اشاره به اینکه اکثر مسئولان هیأت‌‌های استانی هیچ انگیزه‌ای ندارند، عنوان کرد: در چندین سال اخیر یک سری از چینش‌ها رخ داده است که باعث بی‌انگیزگی در بین وزنه‌برداران، پیشکسوتان و طرفداران استان‌های مختلف شده است که باید در کوتاه‌ترین زمان ممکن مشکلات از پیش پای عزیزان برداشته و رفع شود.

مقامی در مورد برگزاری مسابقات لیگ برتر باشگاه‌های کشور گفت: جلسه‌ای در فدراسیون وزنه‌برداری داشتیم که به این نتیجه رسیدیم که شرایط خوبی در مسابقات لیگ وجود ندارد و اصلاً این رقابت‌ها پویایی و جذابیتی در دو بخش جوانان و بزرگسالان ندارد. لیگ هر ساله با تعدادی مشخص از قبیل چند تیم از ارگان‌های نظامی، باشگاه‌های استان خوزستان و هر از گاهی یک تیم متشکل از نفرات ملی‌پوش با مربیگری قهرمانان سابق کشورمان برگزار می‌شد. فدراسیون راهکارهای مناسبی برای ارتقا جایگاه مسابقات لیگ دارد، اما برای اینکه لیگ از وضعیت فعلی خارج شود، ابتدا نامه‌ای را به تمام استان‌ها و باشگاه‌ها ارسال کردیم تا در بازنویسی و به روزرسانی اساسنامه مسابقات لیگ با فدراسیون مشارکت و همفکری داشته باشند.

*باید با احتیاط و با برنامه به جلو حرکت کنیم

وی ادامه داد: به طور حتم از تمام نظراتی که بتواند لیگ وزنه‌برداری مهیج و پویایی را بسازد استفاده خواهیم کرد. همچنین با تشکیل کارگروهی قوی در این زمینه باید برنامه‌ داشته باشیم تا طرفداران و علاقمندان این رشته را به سالن بیاوریم. ضمناً از پخش زنده تلویزیونی رقابت‌های لیگ و پوشش خبری بتوانیم منابع مالی و اسپانسر جذب کنیم.

رئیس هیأت وزنه‌برداری استان قزوین درباره برگزاری مسابقات قهرمانی‌های کشور، اضافه کرد: به خاطر بیماری کرونا چند سالی است که رقابت‌های قهرمانی کشور در رده‌های سنی مختلف برگزار نشده است. بر همین اساس در اولویت‌بندی‌های فدراسیون قرار دارد تا به زودی برنامه‌ریزی انجام شود تا این مسابقات برگزار شود.

سرپرست دبیری فدراسیون وزنه‌برداری با بیان اینکه باید با احتیاط و با برنامه به جلو حرکت کنیم، اذعان کرد: اجرای تمامی این برنامه‌ها باید در کنار پاک بودن وزنه‌برداری باشد تا این فرایند قدم به قدم پیش برود تا مشکلی برای حذف ایران از بازی‌های المپیک رخ ندهد. به همین منظور با احتیاط جلو خواهیم رفت تا بتوانیم تیم وزنه‌برداری ایران را به روزهای خوب گذشته برگردانیم؛ جایی که در المپیک لندن 5 مدال کسب کردیم و پرافتخارترین دوره وزنه‌برداری در آن سال‌ها بود.

*یک مربی خانم خارجی که به فرهنگ ما نزدیک باشد برای سرمربی‌گری تیم ملی بانوان می‌آوریم

مقامی درباره برگزاری اردوهای آماده‌سازی تیم‌های ملی بانوان و مردان برای شرکت در بازی‌های همبستگی کشورهای اسلامی، اظهار کرد: اولین مرحله از اردوی تیم ملی بانوان از 19 تیر ماه در قزوین آغاز شده و 21 روز در آنجا تمرین خواهند کرد. اردوی مردان نیز از چهارشنبه هفته گذشته در آکادمی المپیک شروع شده است و با صلاحدید مدیر تیم‌های ملی و کادر فنی بزرگسالان احتمال دارد نفراتی جدید به اردو اضافه شوند.

وی در مورد تغییرات در کادرفنی و مشاور وزنه‌برداری بانوان گفت: از زحمات علی‌اکبر خورشیدی‌فر که در چند سال گذشته برای پیشرفت وزنه‌برداری بانوان زحمت کشید، بسیار سپاسگزاریم. در صدد هستیم که مجوز کمیته ملی المپیک و وزارت ورزش و جوانان را برای حضور مشاور جدید بگیریم. قطعاً با مشورت مدیر فنی تیم‌های ملی در مورد بانوان هم تصمیم‌گیری‌های جدید رخ خواهد داد.

مقامی در مورد احتمال حضور یک مربی زن خارجی خاطرنشان کرد: وزنه‌برداری بانوان سال‌های کمی است که در ایران فعالیت می‌شود و اکثر ورزشکاران نیز از رشته‌های دیگر به این رشته آمدند. در تلاش هستیم تا یک مربی خانم خارجی که به فرهنگ ما نزدیک باشد برای سرمربی‌گری تیم ملی بانوان کشورمان بیاوریم. همچنین از جهاتی دیگر وزنه‌برداران بانوی کشورمان از دانش این مربی خارجی به بهترین شکل استفاده کنند. سعی خواهیم کرد کلاس‌هایی را برگزار کنیم تا علم روز دنیا را به ورزشکاران و مربیان خودمان انتقال دهد.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *