دادستان قزوین دستور ایجاد کارگاه اشتغال‌زایی برای معتادان را صادر کرد

20:11 - 16 تير 1401
کد خبر: ۴۳۴۹۲۰۷
دسته بندی: حقوق و قضا ، عمومی
رئیس کل دادگستری و دادستان عمومی و انقلاب استان قزوین از مرکز ماده ۱۶ ترک اعتیاد قروین مستقر در شهرستان البرز بازدید کردند.

خبرگزاری میزان _ علی شعبانی در حاشیه بازدید از مرکز ماده ۱۶ ترک اعتیاد قروین، اظهار کرد: افراد معتاد به دلایل مختلف اجتماعی در دام اعتیاد گرفتار شده‌اند و باید شرایطی را فراهم شود تا این افراد با بازپروی، توانمندسازی و ترک اعتیاد به سطح جامعه بازگردند.

وی افزود: مرکز ماده ۱۶ ترک اعتیاد پس از سال ها کش و قوس در استان راه‌اندازی شده و به معتادان متجاهر اختصاص دارد و با توجه به ضرورت وجود ابن مرکز در استان تمامی دستگاه ها و نهادها باید در استمرار فعالیت این مرکز مشارکت کنند،

شعبانی در ادامه بیان کرد: امروزه بخش قابل توجهی از سرقت های خرد استان توسط معتادان متجاهر اتفاق می افتد و بدون شک نگهداری و پاک‌سازی این افراد در این مرکز در کاهش وقوع جرم سرقت بسیار موثر است.

دادستان عمومی و انقلاب قزوین نیز در این بازدید گفت: این مرکز به تازگی در استان راه‌اندازی شده و قطعاً با مسائل و مشکلاتی روبرو است و بحمدالله با همدلی و همراهی که میان دستگاه ها و نهادهای استان وجود دارد، بی‌تردید این مشکلات به زودی مرتفع خواهد شد.

رجبی اظهار کرد: ما معتقدیم افراد معتاد بیمار هستند و باید ضمن درمان زمینه بازپروی آنان فراهم شود و یکی از این راهکارها ایجاد اشتغال برای آنها است، تا به جهت تامین معیشت و امرار معاش به سراغ جرایمی مانند سرقت نروند.

دادستان عمومی و انقلاب استان قزوین در پایان تاکید کرد: در دستور صادره ضمن بازرید از این مدکز، مقرر شد با مشارکت تمامی دستگاه ها و نهادها، کارگاه اشتغال‌زایی برای توانمندسازی معتادان در یکماه آینده در کنار این مرکز راه‌اندازی شود، تا ضمن ترک اعتیاد درآمد داشته و پس از خروج از مرکز نیز دارای اشتغال پایدار باشند.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *