رئیس کل دادگستری هرمزگان: روند پایش وضعیت زندانیان سرعت گیرد

13:08 - 16 تير 1401
کد خبر: ۴۳۴۸۷۸۶
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
رئیس کل دادگستری هرمزگان بر لزوم حمایت از خانواده های زندانیان با ایجاد اشتغال تأکید کرد.

خبرگزاری میزان - مجتبی قهرمانی به همراه جمعی از مسئولان قضایی از زندان شهرستان حاجی آباد بازدید کرد و با حضور در اندرزگاه این مجموعه از نزدیک با مددجویان به گفتگو پرداخت.

قهرمانی در جریان این بازدید از قضات و مسئولان زندان خواست روند پایش وضعیت زندانیان سرعت گیرد تا در نتیجه آن برای کنترل و کاهش جمعیت کیفری زندان ها گام های مهمی برداشته شود.

وی بر لزوم حمایت از خانواده های زندانیان با ایجاد اشتغال نیز تأکید کرد و گفت: در راستای افزایش اشتغال زندانیان با هدف تأمین معیشت خانواده آنها، علاوه بر ایجاد امکان اشتغال مولد در داخل زندان ها؛ از طریق اعزام به کار زندانیان به خارج از زندان و همچنین برگزاری دوره های آموزشی حرفه آموزی زیر نظر سازمان فنی و حرفه ای و ارائه گواهینامه معتبر، اقدام شده و مرکز خدمات اجتماعی و مراقبت پس از خروج زندانیان نیز حمایت های لازم را جهت اشتغال زندانیان انجام می دهد.

وی در ادامه بر لزوم توجه به کرامت انسانی مددجویان از سوی مسئولان زندان و استفاده از پابند الکترونیک برای افراد واجد شرایط تاکید کرد.

وی گفت: جهت استفاده هر چه بیشتر از پابند الکترونیک در آرا صادره مرتبط با جرایم سبک، ضمن ابلاغ دستورالعمل مربوطه، مکاتبات لازم با قضات سراسر استان و همچنین با اداره کل زندان ها و اقدامات تأمینی و تربیتی استان صورت گرفته است تا پس از ارائه درخواست فرد متقاضی پابند و در صورت موافقت، بتوانند از طرح مذکور بهره مند شوند.

قهرمانی بر لزوم بازدید منظم مسئولان قضایی از زندان ها و بازداشتگاه ها نیز تأکید کرد و اظهار: حضور در جمع مددجویان، علاوه بر رسیدگی سریع تر به مشکلات و پرونده ها، سبب کاهش فشارهای روحی و روانی آنان نیز می شود.

انتهای پیام/


برچسب ها: زندان

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *