45 هکتار از اراضی‌ کشاورزی و ۲ هکتار از حریم رودخانه «فشند» در ساوجبلاغ آزادسازی شد

11:40 - 16 تير 1401
کد خبر: ۴۳۴۸۷۰۴
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
دادستان عمومی و انقلاب شهرستان ساوجبلاغ استان البرز از آزادسازی 45 هکتار از اراضی‌کشاورزی و باغی تغییر کاربری یافته و آزادسازی ۲ کیلومتر از حریم و بستر رودخانه« فشند» واقع در بخش مرکزی این شهرستان خبر داد.

خبرگزاری میزان - دادستان عمومی و انقلاب شهرستان ساوجبلاغ از آزادسازی 45 هکتار از اراضی‌کشاورزی و باغی تغییر کاربری یافته و آزادسازی ۲ کیلومتر از حریم و بستر رودخانه« فشند» واقع در بخش مرکزی این شهرستان خبر داد.

محمد امین عبدی با اشاره به اجرای تبصره ۲ ماده ۱۰ قانون حفظ کاربری اراضی زراعی و باغها، در خصوص این عملیات تشریح کرد: بیش از 25 مورد دیوارکشی غیرمجاز به طول تقریبی5هزار و ۸۵۰ متر، 2 مورد بنای غیرمجاز در حال ساخت به مساحت تقریبی 250 متر مربع، هشت مورد محوطه سازی به مساحت تقریبی یک هزار و ۴۵۰ متر مربع ، سه مورد شن ریزی و ایجاد معبر بین مزارع به مساحت تقریبی یم هزار متر مربع ، 2 مورد آلاچیق به مساحت تقریبی 100مترمربع ، 15 مورد دپوی مصالح و یک مورد پی کنی و گودبرداری برای ساخت استخر به مساحت تقریبی50مترمربع، اعمال قانون شد.

وی با بیان اینکه ارزش این ۴۵هکتار اراضی زراعی آزادسازی شده، معادل ۳۴۰ میلیارد تومان است، تصریح کرد: اقدامات مقابله ای با هرگونه تغییر کاربری غیرمجاز با توجه به مصوبات قرارگاه صیانت از بیت المال و مقابله با تغییر کاربری ها با جدیت ادامه داشته و برخورد قضایی در انتظار متخلفان خواهد بود.

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان ساوجبلاغ همچنین با بیان انجام آزادسازی در حریم و بستر رودخانه فشند در عملیات دیگری اضافه کرد: در اجرای طرح تخریب ساخت و سازهای غیر مجاز و آزاد سازی حریم و بستر رودخانه های شهرستان ساوجبلاغ، ۲ کیلومتر از رودخانه فشند نیز به مساحت حدود 131هزار و ۳۶۰ متر مربع رفع تصرف و پاکسازی شد.

انتهای پیام/


برچسب ها: آزادسازی

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *