رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

رئیس کل دادگستری استان اردبیل: دفاع از حقوق عامه و مبارزه با ساختارهای فساد زا از مهم‌ترین اولویت های دستگاه قضایی است

10:43 - 16 تير 1401
کد خبر: ۴۳۴۸۶۳۷
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
در راستای بررسی عملکرد شعب دادسرا و نظارت بر پیشرفت برنامه های عملیاتی سال 1401 دستگاه قضایی، نشست تخصصی رئیس کل دادگستری استان اردبیل با قضات دادسرای عمومی و انقلاب این استان برگزار شد.

خبرگزاری میزان - در راستای بررسی عملکرد شعب دادسرا و نظارت بر پیشرفت برنامه های عملیاتی سال 1401 دستگاه قضایی، نشست تخصصی رئیس کل دادگستری استان اردبیل با قضات دادسرای عمومی و انقلاب این استان برگزار شد.

در این نشست حجت الاسلام والمسلمین کثیرلو ضمن تسلیت سالروز شهادت حضرت امام محمد باقر (ع) به تشریح برنامه های دادگستری استان پرداخت و گفت: سند تحول قضایی به عنوان یکی از مترقی ترین سندهای نظام است که مبنای اقدام و عملکرد قوه قضائیه در تمامی سطوح و بخش ها به خوبی در آن تشریح شده و دادگستری استان نیز بر همین مبنا با اهتمام ویژه ای در تلاش است تا اصول این سند را به نحو مطلوبی اجرا کند.

وی افزود: بر اساس خط مشی و سیاست های کلان قوه قضائیه مبارزه با ساختار های فساد زا در حوزه های مختلف اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی و … از مهم ترین رویکردهای دستگاه قضایی استان است که در این راستا بدون هیچ اغماضی با متخلفان و مجرمان مطابق با قانون به شدت برخورد می شود.
رئیس کل دادگستری استان اردبیل در ادامه با اشاره به ضرورت بروز رسانی علم و دانش در ارایه خدمت رسانی مطلوب به مردم، افزایش دانش قضایی را از مهم ترین عوامل موثر در احقاق حق و صدور آرای عادلانه دانسته بر لزوم توانمند سازی بیش از پیش دانش قضایی تأکید کرد.
وی با تأکید بر دفاع بیش از پیش از حقوق عامه و بیت المال تصریح کرد : دادسرا به عنوان خط مقدم در برخورد با هرگونه تضییع این حقوق قرار دارد .بنابراین اقدامات قاطعانه و بازدارنده قضات موجب پیشگیری از تعرضات سود جویان و فرصت طلبان شده و از طرفی این اقدام ها موجب افزایش رضایتمندی عمومی مردم از عملکرد دستگاه قضایی استان خواهد شد.
تکریم بیش از پیش ارباب رجوع، لزوم استفاده از ظرفیت های فناوری های نوین در ارایه خدمات، بهره مندی از نظرات کارشناسی و تخصصی، نظارت بر زیر مجموعه ها و تعامل، هماهنگی و همکاری روز افزون با ضابطین قضایی به منظور تسریع در رسیدگی ها از دیگر تأکیدات رئیس کل دادگستری استان بود.
در ابتدای این نشست طباطبایی دادستان مرکز استان نیز ضمن ارایه گزارشی از اقدامات دادسرای عمومی و انقلاب اردبیل گفت: کار جهادگونه قضات و کارمندان دادسرا در راستای گسترش عدالت و امنیت شبانه روزی و بی هیچ وقفه ای ادامه دارد و تمام تلاش ها در این مجموعه بر آن است تا رسالت مدعی العمومی دادسرا به بهترین شکل ممکن در راستای احقاق حق و برخورد با مجرمان و متخلفان محقق شود.

انتهای پیام/


برچسب ها: حقوق عامه

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *