ظرفیت دندان پزشکی افزایش یافت

22:59 - 15 تير 1401
کد خبر: ۴۳۴۸۴۲۰
طبق مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی، ظرفیت پذیرش دانشجوی دندان پزشکی افزایش یافت.

خبرگزاری میزان - بر اساس مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی، ظرفیت پذیرش دانشجوی دندان پزشکی افزایش یافت.

براین اساس، خرابی و پوسیدگی دندان، این روزها تبدیل به یک معضل در حوزه سلامت شده است و وقتی از مردم درباره تعداد دندان های پوسیده شان پرسش می شود، اعداد مختلفی می‌گویند.

بر اساس آمار ها هر شهروند ایرانی حداقل ۶ دندان پوسیده دارد و بیش از ۵۵ درصد افراد بالای ۶۵ سال دندان ندارند .

اما یک دست انداز مانع مراجعه افراد به دندانپزشکی شده است.

مردم می گویند هزینه های بالای دندان پزشکی و پوشش ندادن بیمه باعث شده تا مردم کمتر به فکر ترمیم و درست کردن دندان های پوشیده خود باشند.

در کنار پوشش بیمه ای بسیار پایین، به نظر می رسد کمبود دندانپزشک هم به این هزینه های بالا دامن زده است.

شجاعی ، رئیس کمیسیون اصل 90 در این راستا می گوید: 50 تا 60 درصد هزینه های دندانپزشکی مربوط به دستمزد دندانپزشکان است. طبعا اگر تعداد دندانپزشکان بیشتر باشد، این هزینه ها می تواند خرد شود.

در حال حاضر به ازای هر 100 هزار نفر تنها 35 دنددانپزشک وجود دارد موضوعی که پس از کش و قوس های فراوان، 23 خرداد امسال، ستاد راهبری اجرای نقشه جامع علمی کشور مطرح شد و افزایش ظرفیت دندان پزشکی به تصویب رسید.

منصور کبکانیان، دبیر ستاد راهبری نقشه جامع علمی کشور در این باره توضیح داد: بر اساس این مصوبه در سال 1401 ، 10 درصد، در سال 1402، 20 درصد و در سال 1403 و 1404 ، 30 درصد افزایش ظرفیت دندانپزشکی به تصویب رسید.

البته این اعداد از سوی وزارت بهداشت چندان مورد پذیرش نبود از این رو جلسه شورای عالی انقلاب فرهنگی با حضور وزیر بهداشت برگزار شد .

عاملی، دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی در این باره می گوید: ماده واحده ای در صحن شورا مبنی بر تقویت زیر ساخت ها و همچنین افزایش ظرفیت دندانپزشکی به تصویب رسید.

شنیده ها ها حاکی از این است عدد تصویب شده برای افزایش ظرفیت دندانپزشکی در جلسه دیروز کمتر از عدد مصوب قبلی است.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *