رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

سخنگوی دولت: سفرهای زمینی زوار به عتبات عالیات در ایام عرفه نیازی به ویزا ندارد

12:49 - 15 تير 1401
کد خبر: ۴۳۴۷۵۱۲
دسته بندی: سیاست ، مجلس و دولت
سخنگوی دولت گفت: سفرهای زمینی زوار به عتبات عالیات در ایام عرفه نیازی به ویزا ندارد.

خبرگزاری میزان - علی بهادری‌جهرمی امروز در نشست خبری حیاط گفت: در ایام عرفه و اربعین سقف تعداد زواری که می‌توانند روزانه و بدون ویزا از مرز زمینی عبور کنند افزایش یافته است.

سخنگوی دولت بیان کرد: پیرو توافق صورت گرفته در مذاکرات میان رئیس‌جمهور کشورمان و نخست وزیر عراق، در آستانه ایام عرفه و محرم یکی از خواسته‌های مردم عزیز مبنی بر لغو روادید سفر زمینی از سفرهای زیارتی زوار حضرت اباعبدالله علیه‌السلام محقق شد.

وی گفت: سقف میزان تردد زوار در ایام عرفه و اربعین نیز افزایش یافته تا با محدودیتی در تردد زائران مواجه نباشیم.

5 تیرماه سال جاری مصطفی الکاظمی نخست وزیر عراق برای دیدار و گفت‌وگو با مقامات ارشد کشورمان به ایران سفر کرد.

آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی در نشست خبری مشترک با مصطفی الکاظمی با اشاره به اشتیاق مردم ایران برای زیارت مرقد مطهر امام حسین(ع) و عتبات عالیات تصریح کرد: تسهیل سفر از ناحیه دولت عراق و جناب آقای الکاظمی و اینکه زائران ایرانی از طرق زمینی و هوایی بتوانند با لغو روادید به سهولت به زیارت عتبات و بویژه مرقد مطهر امام حسین(ع) بروند، اقدامی قابل ستایش و قدردانی است‌.

به گفته رئیس جمهور مقرر شد برای زیارت زائرین در اربعین حسینی تسهیلات بیشتری از طرف دولت عراق ایجاد شود و زائرین اربعین با توجه به بهبود وضعیت کرونایی، بتوانند با سهولت و آسان از مرزهای هوایی و زمینی به عراق سفر کنند و مشکلات سنوات گذشته برطرف شود.

از سویی 17 خرداد ماه سال جاری احمد وحیدی در نشست مشترک خبری با عثمان الغانمی که به تهران سفر کرده است، امنیت عراق را برای ایران مهم و مورد توجه دانست و بیان کرد: مراسم اربعین حسینی(ع) از جلوه‌های بارز پیوندهای دینی و فرهنگی دو ملت است و شوق مردم ایران برای زیارت عتبات عالیات تمام ناشدنی است.

وزیر کشور از همتای عراقی خود خواست با توجه به مطالبه میلیونی مردم ایران برای حضور در مراسم اربعین حسینی، لغو روادید زمینی صورت گیرد که این درخواست مورد موافقت طرف عراقی قرار گرفت.

بیشتر بخوانید:

وزیر کشور: روادید زمینی مراسم اربعین حسینی لغو شد

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *