روسیه: اوکراین برای اقدامی تحریک‌آمیز با استفاده از مواد شیمیایی آماده می‌شود

9:40 - 15 تير 1401
کد خبر: ۴۳۴۷۰۱۸
به گفته وزارت دفاع روسیه، شبه‌نظامیان و گروه‌های نازی اوکراینی در حال تدارک یک اقدام تحریک‌آمیز با استفاده از مواد شیمیایی در شهر «نیکولایفکا» در جمهوری دونتسک هستند.

خبرگزاری میزان - روسیه در 24 فوریه (پنجم اسفند) در پاسخ به درخواست جمهوری دونتسک و لوهانسک برای محافظت در برابر نیروهای اوکراینی، یک عملیات نظامی را در اوکراین آغاز کرد.

به گزارش «اسپوتنیک»، در 3 جولای (12 تیر)، «سرگئی شویگو»، وزیر دفاع روسیه به «ولادیمیر پوتین»، رئیس جمهور روسیه اطلاع داد که ارتش روسیه کنترل کل جمهوری لوهانسک را از نیروهای اوکراینی پس گرفته است.

در نتیجه فعالیت های نظامی موفق نیروهای مسلح روسیه، همراه با واحدهای رزمی نیروهای لوهاسنیک، کنترل کامل بر شهر «لیسیچانسک» و تعدادی از شهرهای مجاور برقرار شده است.

تخلیه بیش از 22 هزار نفر به روسیه

به گزارش وزارت دفاع روسیه، بیش از 22 هزار نفر در روز گذشته از اوکراین و دونباس به روسیه تخلیه شدند.

فعال شدن پدافند هوایی شهر «استاخانوف»

به گزارش خبرنگار اسپوتنیک، سامانه‌های پدافند هوایی در آسمان شهر «استاخانوف» در جمهوری لوهانسک فعال شده و یک سری انفجارهای قوی شنیده ‌شد.

روسیه مسیرهای امن را برای کشتی‌های خروجی از ماریوپل، خرسون، اودسا باز می کند

یک مقام ارشد نظامی روسیه گفت که کشتی‌هایی که مایل به ترک بندر ماریوپول در دریای آزوف و بنادر خرسون و اودسا در دریای سیاه هستند، می‌توانند این کار را از طریق دو مسیر دریایی بشردوستانه انجام دهند.

روسیه: اوکراین برای اقدامی تحریک‌آمیز با استفاده از مواد شیمیایی آماده می‌‌شود

به گفته وزارت دفاع روسیه، شبه‌نظامیان و گروه‌های نازی اوکراینی در حال تدارک یک اقدام تحریک‌آمیز با استفاده از مواد شیمیایی در شهر «نیکولایفکا» در جمهوری دونتسک هستند.

حمایت کره جنوبی از روند بازسازی اوکراین

«لی دوهون»، معاون دوم وزیر خارجه کره جنوبی اعلام کرد که این کشور در کنار جامعه بین‌المللی از بهبود اوکراین حمایت خواهد کرد.

درخواست اوکراین برای پیوستن به سازمان همکاری اقتصادی و توسعه

«دنیس شمیگال»، نخست وزیر اوکراین گفت که اوکراین روز سه شنبه درخواستی برای عضویت در سازمان همکاری اقتصادی و توسعه (OECD) ارائه کرده و انتظار دارد به زودی به این سازمان بپیوندد.

انتهای پیام/


برچسب ها: اوکراین روسیه

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *