۷۷ درصد دادرسی زندانیان در خرداد ماه به صورت الکترونیک برگزار شد

7:53 - 15 تير 1401
کد خبر: ۴۳۴۶۷۴۳
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
رئیس مرکز آمار و فناوری اطلاعات قوه قضاییه با بیان اینکه با تلاش های صورت گرفته در خرداد ماه سال جاری ۷۷درصد دادرسی زندانیان به صورت الکترونیک برگزارشده است،گفت: رعایت حقوق شهروندی، تسریع در رسیدگی به پرونده‌ها و تکریم زندانیان از ویژگی‌های جلسات دادرسی الکترونیک زندانیان است.

محمد کاظمی فرد در گفت‌وگو با میزان با بیان اینکه یکی از تکالیف مرکز آمار و‌ فناوری اطلاعات قوه قضاییه بر اساس سند تحول ایجاد امکانات و تجهیزات مناسب برای برگزاری جلسات دادگاه به صورت الکترونیک است، تاکید کرد: این اقدام با هدف کاهش هزینه های مردم، سرعت در رسیدگی و رعایت حقوق شهروندی صورت می گیرد.

رئیس مرکز آمار و فناوری اطلاعات قوه قضاییه با تاکید بر اینکه در حال حاضر جلسات دادرسی الکترونیک به دو صورت دادرسی الکترونیک زندانیان و دادرسی الکترونیک میان مردم برگزار می شود، گفت: در سال گذشته بیش از ۳۰۴ هزار جلسه دادرسی زندانیان به صورت الکترونیک برگزار شده است.

وی با بیان اینکه در سال گذشته ۷۵ درصد جلسات رسیدگی زندانیان به صورت الکترونیکی انجام شده است، ادامه داد: با تلاش های صورت گرفته در سال جاری شاهد افزایش برگزاری جلسات دادگاه به صورت الکترونیک بوده ایم و در خردادماه سال جاری ۷۷ درصد جلسات رسیدگی زندانیان به صورت الکترونیک برگزار شده است.

محمد کاظمی فرد با تاکید بر اینکه جلسات دادرسی الکترونیک با بهره گیری از فناوری های نوین برگزار می شود و توجه فراوانی به حقوق شهروندی و کرامت زندانیان دارد، گفت: دادرسی الکترونیک شکل نوینی از دادرسی در جهان است که بر مبنای رعایت حقوق شهروندی صورت می گیرد و ضمن از بین بردن محدودیت های جغرافیایی سرعت در رسیدگی به پرونده ها و تکریم زندانیان را به همراه دارد.

انتهای پیام/


برچسب ها: الکترونیک

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *