مدیرکل زندان‌های فارس: توسعه و تجهیز هدفمند زندان‌ها به سامانه‌های هوشمند از اولویت‌هاست

11:37 - 14 تير 1401
کد خبر: ۴۳۴۵۵۸۰
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
مدیر کل زندان‌های استان فارس گفت: یکی از اولویت‌های دهگانه سازمان، توسعه و تجهیز هدفمند زندان‌ها به سامانه‌های هوشمند سخت افزاری و نرم افزاری است.

خبرگزاری میزان- دوره آموزشی امنیت شبکه، با حضور معاون، رئیس اداره آمار و اطلاعات و کارشناسان سازمان زندان‌ها و رؤسای گروه فن آوری اطلاعات و ارتباطات زندان‌های سراسر کشور به مدت 3 روز به میزبانی مرکز آموزش و پژوهش منطقه4 سازمان زندان ها در شیراز با حصور اساتید مجربIT در حال برگزاری است.

مدیرکل زندان‌های استان فارس در مراسم افتتاحیه این دوره آموزشی گفت: دنیا به سمت توسعه تکنولوژی و فناوری‌های نوین اطلاعاتی و ارتباطاتی در حرکت است که این فناوری‌ها، زمینه حل معادلات پیچیده بوده و تسریع در انجام کارها و رفاه را برای همگان به دنبال دارد.

اسحاق ابراهیمی افزود: فناوری اطلاعات، ابزارهای جدیدی را در جوانب و حوزه‌های مختلف زندگی در اختیار قرار داده است و سازمان زندان‌ها نیز به تبع این موضوع با توجه به حجم کار و ضرورت طبقه بندی اطلاعات و تسهیل دسترسی به آن، به منظور تصمیم گیری در سطوح مختلف مدیریتی، این مقوله را الزاماً مورد توجه قرار داده است.

وی اضافه کرد: شناخت همه جانبه از سیستم‌های اطلاعاتی و شناسایی نقاط ضعف و آسیب پذیر آنها و اشرافیت طراحان و کاربران بر آنها می‌تواند در طراحی یک سیستم قوی و غیرقابل نفوذ مؤثر باشد و سازمان زندان‌ها نیز از این موضوع مستثنی نیست.

مدیرکل زندان‌های استان فارس گفت: به منظور پیشگیری از حوادث احتمالی و جلوگیری از هجمه‌های اطلاعاتی و سایبری جریان‌های معاند، توجه به این مقوله مهم، وظیفه ما را سنگین تر کرده که اشرافیت کامل و لازم به سیستم‌ها و شبکه‌های درون سازمانی داشته باشیم و به صورت مستمر نیز باید شبکه‌های اطلاعاتی سازمان مورد رصد و بازنگری قرار گرفته تا ضمن اطلاع از فرایند موجود، زمینه نفوذ به شبکه های اطلاعاتی را به صفر برسانیم.

ابراهیمی تأکید کرد: با توجه به اینکه یکی از اولویت‌های دهگانه سازمان، توسعه و تجهیز هدفمند زندان‌ها به سامانه‌های هوشمند سخت افزاری و نرم افزاری است با برنامه ریزی های سازمان، برنامه آموزشی با محوریت ارتقای امنیت اطلاعات و ارتباطات سازمان و شبکه‌ها در استان فارس که حقیقتاً لازم و ضرورت دارد، تدوین شود تا در زمینه تبادل اطلاعات و دانستنی‌ها نسبت به ارتقا و توسعه توانمندی همکاران در این حوزه و توسعه امنیت شبکه‌های موجود اقدام شود.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *