رئیس کل دادگستری زنجان: تشکیل کمیسیون رفع تداخلات حوزه اراضی در طارم ضرورت دارد

9:53 - 14 تير 1401
کد خبر: ۴۳۴۵۲۴۷
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
رئیس کل دادگستری استان زنجان عدم تشکیل کمیسیون رفع تداخلات در شهرستان طارم را عاملی موثر در افزایش اختلافات و تشکیل پرونده در دادگاه برشمرد.

خبرگزاری میزان- حجت الاسلام والمسلمین اسماعیل صادقی نیارکی در آیین معارفه رئیس حوزه قضایی چورزق اظهارکرد: کاهش میانگین رسیدگی به پرونده‌ها در چورزق ۴۷ روز است که نسبت به‌ سایر حوزه‌ها آمار خوبی است ضمن اینکه در کنار کمیت، کیفیت رسیدگی و اتقان آرا در سطح استان قابل توجه است.

وی با بیان اینکه سیستم قضایی ،یک سیستم فنی و حرفه ای است، افزود: جابجایی مسئولان در حوزه های قضایی بر اساس ارزیابی عملکرد، اقدامات و توانایی افراد است نه بر اساس سفارشات و توصیه‌ها.

رئیس کل دادگستری زنجان با اشاره به اینکه از آداب قضاوت دعوت طرفین به امر سازش است، گفت: انتظار می‌رود توجه به امر سازش بیش از گذشته مورد اهتمام قرار گیرد.

حجت الاسلام والمسلمین صادقی نیارکی با تاکید براین موضوع که اساس اجرای عدالت کار سختی است، اظهار کرد: بااعمال قانون در فرایند دادرسی وتلاش برای احقاق حق سختی کار را آسان خواهد کرد .

وی با اشاره به اینکه بر اساس آمار موجود، اختلافات در حوزه اراضی چورزق بالاست، بیان کرد : نسخه شفابخش برای پیشگیری از بروز این اختلافات، سند دار کردن اراضی است.

رئیس کل دادگستری استان زنجان عدم تشکیل کمیسیون رفع تداخلات در شهرستان طارم را عاملی موثر در افزایش اختلافات و تشکیل پرونده در دادگاه برشمرد و گفت: تشکیل این کمیسیون در شهرستان برای رفع مشکل یک ضرورت است .

در پایان مراسم از خدمات ۶ ساله مجید چگینی تقدیر و حمید محمدی به عنوان رئیس حوزه قضایی چورزق معرفی شد.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *