ادارات خوزستان به دلیل تداوم ریزگردها تعطیل شد

23:33 - 13 تير 1401
کد خبر: ۴۳۴۵۱۲۲
دبیر کارگروه شرایط اضطرار آلودگی هوای خوزستان گفت: همه ادارات و دستگاه‌های اجرایی خوزستان به دلیل تشدید پدیده گرد و غبار در روز سه شنبه تعطیل هستند.

خبرگزاری میزان - محمدجواد اشرفی دوشنبه شب در بخش خبر سیمای خوزستان با بیان اینکه، همه ادارات و دستگاه‌های اجرایی خوزستان به دلیل تشدید پدیده گرد و غبار در روز سه شنبه تعطیل هستند، اظهار داشت: این تصمیم با توجه به استقرار توده گرد و غبار در بسیاری از شهرستان‌ها و پیش بینی پایداری شرایط جوی در کارگروه شرایط اضطرار آلودگی هوای استان اتخاذ شده است.

همچنین اداره کل حفاظت محیط زیست خوزستان در ساعت ۲۱ دوشنبه میزان غلظت گرد و غبار با اندازه ۱۰ میکرون (PM۱۰) را در شهرهای آبادان ۲۰۸، امیدیه ۵۴۷، اهواز ۸۲۵، ایذه ۶۹۶، بندرامام ۸۷۷، بهبهان ۵۴۹، حمیدیه ۶۳۵، رامشیر ۷۴۲، رامهرمز ۳۲۲، دشت آزادگان ۵۱۰، شادگان ۶۶۷، شوش و کرخه ۷۲۰، شوشتر ۶۸۶، گتوند ۵۰۱، ماهشهر ۷۷۴، مسجدسلیمان ۵۳۰ و هندیجان ۸۳۵ میکروگرم برمترمکعب گزارش کرده است.

حدمجاز غبار در هوا ۱۵۰ میکروگرم برمترمکعب است.

بر اساس این گزارش، سامانه پایش کیفی هوای کشور عصر دوشنبه شاخص کیفی هوای ۱۴ شهر استان را در شرایط خطرناک اعلام کرده بود.

مرکز ملی پایش و هشدار سریع گرد و خاک هواشناسی خوزستان نیز نسبت به  ماندگاری گرد و خاک و نفوذ توده گرد و خاک از کانون های عراق در اکثر مناطق استان از اوایل تا اواخر وقت فردا (سه شنبه) هشدار سطح  زرد صادر کرد.
عملکرد کارگروه شرایط اضطرار آلودگی هوای خوزستان در مواجهه با  گرد و غبار اخیر با واکنش بسیاری همراه بوده است؛ این کارگروه چهار اطلاعیه برای فعالیت ادارات و دستگاه‌های اجرایی صادر کرد که در آن ابتدا تاخیر ۲ ساعته برای فعالیت ادارات ۱۲  شهرستان اعلام شد بعد از آن تعطیلی پنج شهرستان و سپس تعطیلی ادارات سراسر استان در ساعت ۱۲ روز دوشنبه اعلام شد.

همچنین دانشگاه علوم پزشکی اهواز اعلام کرده است که؛ ۵۳۲ بیمار دارای علایم تنفسی در پی وقوع پدیده گردو غبار در خوزستان در شبانه روز گذشته به مراکز درمانی مراجعه و زیر درمان قرار گرفتند.

از این تعداد بیمار ۴۵۳ نفر به صورت سرپایی درمان شده و ۱۷ نفر در بخش‌های عادی بیمارستان‌های استان بستری شدند؛ ۶۲ نفر نیز در بخش‌های ویژه بیمارستانی زیر مراقبت قرار گرفتند.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *