رئیس کل دادگستری گلستان: پرونده ترک فعل برای تعدادی از دستگاه‌های اجرایی تشکیل شد

13:51 - 13 تير 1401
کد خبر: ۴۳۴۴۴۲۸
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
رئیس کل دادگستری استان گلستان از تشکیل پرونده ترک فعل برای تعدادی از دستگاه‌های اجرایی ِ سنگ انداز در مسیر تولید خبر داد.

خبرگزاری میزان- حیدر آسیابی امروز در نشست مشترک با مخترعان و نخبگان، از تشکیل پرونده ترک فعل برای تعدادی از دستگاه گ‌های اجرایی سنگ انداز در مسیر تولید خبر داد.

وی گفت: در حوزه تحقق شعار سال اگر دستگاه‌های اجرایی و متولیان امر، سنگ اندازی و از اجرای مصوبات قانونی خودداری کنند، در حوزه ترک فعل اقدام می‌کنیم و تاکنون هم در سطح استان نسبت به چندین دستگاه اجرایی در حوزه ترک فعل پرونده داشتیم.

آسیابی تصریح کرد: انتظار داریم، نخست خود دستگاه‌های اجرایی برای مبارزه فساد و رفع بروکراسی اداری بر سر راه تولیدکنندگان اقدام کنند و اگر کوتاهی صورت گرفت در مراحل بعدی، به‌عنوان دستگاه قضا ورود کنیم.

رئیس کل دادگستری استان گلستان گفت: با تمام توان در ستاد اقتصاد مقاومتی، مطالبات قانونی بخش تولید و دانش بنیانگ‌ها را پیگیری و برای رفع موانع تلاش می‌کنیم.

آسیابی افزود: در جلسه امروز که سومین نشست ِ امسال به‌صورت اختصاصی برای بررسی و حل مشکلات دانش بنیان‌هاست، صاحبان ایده و اختراع، مشکلات را بدون پرده درمیان گذاشتند.

وی گفت: زمان بَر بودن فرآیند صدور مجوز ها، نبود زمین برای اجرای طرح ها، اخذ تسهیلات و چالش در حوزه اخذ مجوزهای چندگانه از دستگاه های اجرایی عمده مشکلات طرح شده در نشست امروز بود.

رئیس کل دادگستری گلستان با انتقاد از بروکراسی اداری در حوزه صدور مجوزها در دستگاه های اجرایی گفت: در نشست امروز فردی جضور داشت که قصد سرمایه گذاری ۳۰۰ میلیارد تومان در استان در حوزه تولید دارد اما پس از گذشت مدت طولانی از زمان حضور در استان، هنوز متولیان امر در بخش صمت و اداره متولی مجوزهای لازم را صادر نکرده اند و موفق نشده اند این سرمایه گذاری را جذب کنند.

آسیابی بیان کرد: اگر روند کاغذبازی‌های اداری در صدور مجوزها اصلاح نشود قطعا در رابطه با توسعه شرکت های دانش بنیان در استان دچار مشکل خواهیم بود .

در این جلسه هنگامی‌که نخبه جوان مراوه تپه ای از تجاری نشدن ایده اش به علت نبود سرمایه گذار گفت، یکی از صاحبان صنایع کشاورزی استان هم که در جلسه حضور داشت ، اعلام کرد حاضر است از این ایده برای اجرایی شدن تا مرحله تولید حمایت کند.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *