تسهیلات ویژه برای زوجین دهه شصتی علاوه بر وام ازدواج همگانی

11:55 - 13 تير 1401
کد خبر: ۴۳۴۴۲۱۶
دسته بندی: سیاست ، مجلس و دولت
‏معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده گفت: محترم جمهور دستور دادند که تسهیلات ویژه برای زوجین دهه شصتی علاوه بر وام ازدواج همگانی، در نظر گرفته شود.

خبرگزاری میزان - انسیه خزعلی در صفحه توییتر خود نوشت: «به مناسبت هفته ازدواج مشکلات جوانان دهه شصتی را در هیئت دولت مطرح نمودم و ریاست محترم جمهور دستور دادند که تسهیلات ویژه برای زوجین دهه شصتی علاوه بر وام ازدواج همگانی، در نظر گرفته شود.

معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده گفت: در نیمه دوم سال۱۴۰۰ این وام با همکاری معاونت روستایی، تنها خاص روستائیان بود».

10 تیرماه سال جاری آیت‌الله سیدابراهیم رئیسی در جشن وصال (آیین گرامیداشت هفته ازدواج) با تأکید بر ازدواج آسان به مسئله مهریه‌ها نیز اشاره کرد و گفت: ازدواج معامله نیست و مهریه نمی‌تواند ضامن خوشبختی زوجین باشد، بلکه آنچه سبب استحکام خانواده می‌شود مودت و همدلی است.

رئیس جمهور در این باره به دبیر شورای عالی جوانان مأموریت داد ظرف ۱۵ روز آیین‌نامه‌ای را برای برگزاری مراسم‌ ازدواج در مراکز فرهنگی و تفریحی دولتی در سراسر کشور تهیه و ابلاغ کند.

آیت‌الله رئیسی تسریع در پرداخت تسهیلات بانکی برای ازدواج را نیز مورد تاکید قرار داد و گفت: تسهیلات اگر به موقع در اختیار دختر و پسری که می‌خواهند ازدواج کنند قرار نگیرد یا به سختی به آنها پرداخت شود موجب تضییق است؛ قبلا هم گفته‌ام تسهیلات باید تسهیلات باشد، نه تضییقات. بانک‌ها نباید در این زمینه خلاف مصوبات عمل کنند.

رئیس جمهور بر همین اساس بانک مرکزی را ملزم کرد که ظرف ۱۵ روز آیین‌نامه‌ای را برای تسریع و تسهیل در پرداخت وام ازدواج از «حیث وثایق و تضامین» و تعیین «سقف زمان انتظار» تهیه کند که بر اساس آن زوجین بدانند ظرف چه مدتی وام‌شان پرداخت می‌شود.

بیشتر بخوانید:

گام بلند دولت سیزدهم برای ازدواج آسان/ تسریع و تسهیل در پرداخت وام ازدواج

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *