رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

رئیس ‌کل دادگستری قزوین: عملکرد دستگاه‌ها در مقابله با جرم سرقت ارزیابی می‌شود

11:39 - 13 تير 1401
کد خبر: ۴۳۴۳۹۵۷
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
رئیس کل دادگستری استان قزوین، گفت: با توجه به تصویب شورای عالی امنیت ملی کشور عملکرد دستگاه‌ها در مقابله با سرقت ارزیابی می‌شود و دستگاه‌های کم‌کار و ضعیف در این حوزه مؤاخذه می‌شوند.

خبرگزاری میزان - علی شعبانی در نشست قرارگاه مقابله با سرقت استان قزوین، اظهارکرد: با توجه به تصویب شورای عالی امنیت ملی کشور عملکرد دستگاه‌ها در مقابله با سرقت ارزیابی شده و دستگاه‌های کم‌کار و ضعیف در این حوزه بازخواست می‌شوند.

وی با بیان اینکه برای مقابله با سرقت باید اصل پیشگیری از وقوع جرم مد نظر جدی دستگاه‌ها قرار بگیرد، افزود: دستگاه‌های اجرایی و حاکمیتی باید به دنبال پیشگیری از وقوع جرائمی مانند سرقت باشند، زیرا برای دستگاه قضایی عدم ازتکاب چنین جرم‌هایی مهم است و مجازات کیفری هم برای رسیدن به این مقصود تعریف شده است.

رئیس کل دادگستری استان قزوین همچنین در خصوص عدم بازدارندگی بسیاری از مجازات‌ها در حوزه سرقت تاکید کرد: میزان بازدارندگی و مفید بودن قانون مقابله با سرقت نقدی است که به قانون‌گذار و مجلس مربوط است و قوه قضائیه تنها می‌تواند پیشنهادهای خود را برای افزایش سطح بازدارندگی این قوانین ارائه کند.

بیشتر بخوانید:

۲ واحد صنفی متخلف در شهر معلم کلایه قزوین با حکم قضایی پلمب شد

انتهای پیام/


برچسب ها: سرقت دادگستری

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *