رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

راه‌اندازی دفاتر خدمات الکترونیکی قضایی در راستای تسهیل امور قضایی و سیاست تکریم مراجعین

15:44 - 16 تير 1397
کد خبر: ۴۳۴۳۸۰
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
الهیان با اشاره به راه‌اندازی دفاتر خدمات الکترونیکی قضایی را در راستای تسهیل امور قضایی و سیاست تکریم مراجعین، گفت: با راه اندازی این دفاتر ثبت دادخواست‌ها و ارجاع آن به شعب رسیدگی کننده، پرونده قضایی به صورت الکترونیکی انجام می‌شود.

به گزارش گروه حقوقی و قضایی ، به نقل از روابط عمومی دادگستری گیلان، اولین دفتر خدمات الکترونیکی قضایی شهرستان مرزی بندر آستارا با حضور مجید الهیان معاون آمار و فناوری اطلاعات دادگستری استان گیلان، رئیس دادگستری، دادستان و جمعی از مسئولان این شهرستان افتتاح شد.

مجید الهیان معاون آمار و فناوری اطلاعات دادگستری استان گیلان در مراسم افتتاح این دفتر با اشاره به اینکه پس از شهرستان رضوانشهر و بخش خمام، بندر آستارا سومین حوزه‌ای است که این دفاتر در آن راه اندازی می‌شود گفت: به تدریج در سایر شهر‌ها و بخش‌ها استان نیز شاهد آغاز به کار دفاتر خدمات الکترونیک قضایی خواهیم بود و مردم می‌توانند با مراجعه به این دفاتر دادخواست‌های قضایی خود را تقدیم کنند.


الهیان راه‌اندازی دفاتر خدمات الکترونیکی قضایی را در راستای تسهیل امور قضایی و سیاست تکریم مراجعین به دادگستری در فضایی مطلوب و شایسته خدمات رسانی به آنان معرفی کرد و افزود: با راه اندازی این دفاتر ثبت دادخواست‌ها و ارجاع آن به شعب رسیدگی کننده پرونده قضایی به صورت الکترونیکی انجام می‌شود.


معاون آمار و فناوری اطلاعات دادگستری استان اضافه کرد: اشخاص، دادخواست‌های حقوقی خود را به این دفاتر تقدیم کرده و کار‌های اولیه نظیر ثبت و پیگیری دادخواست، پرداخت هزینه دادرسی و مانند آن در این دفاتر انجام شده و پرونده آماده ثبت می‌شود تا با ارجاع به محاکم قضایی در مسیر رسیدگی قرار گیرد.


وی همچنین با اشاره به اینکه ثبت نام در سامانه ابلاغ الکترونیک قضایی نیز در این دفاتر انجام می‌شود عنوان نمود: مردم با ثبت نام در این سامانه از مزایای اطلاع رسانی بهنگام روند رسیدگی و دریافت اوراق قضایی پرونده خود به صورت الکترونیکی بهره‌مند می‌شوند.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *