نادی: تیم ملی والیبال مربی اختصاصی دفاع روی تور می‌خواهد/ مدافعان میانی ضعف تکنیکی دارند

8:45 - 14 تير 1401
کد خبر: ۴۳۴۳۰۱۱
دسته بندی: ورزشی ، توپ و تور
کاپیتان اسبق والیبال ایران گفت: هرچقدر هم مهاجمان تیم رقیب شناسایی شوند، بازیکن دفاع کننده باید توانایی دفاع روی تور داشته باشد.

علیرضا نادی در گفت‌وگو با میزان، درباره عملکرد تیم ملی والیبال ایران در 2 هفته ابتدایی لیگ ملت‌های 2022، اظهار داشت: با توجه به این که تیم ملی والیبال با ترکیبی جدید و تقریبا جوان شده و البته با کادرفنی ایرانی پا به رقابت‌‌هایی در سطح لیگ ملت‌ها گذاشته، به نظرم نتایج در مجموع 2 هفته بد نبوده است. تنها در بازی با ژاپن بود که اصلا شاهد نمایش فنی خوبی از بازیکنان نبودیم، اما در بقیه دیدارها به خصوص در مصاف با آمریکا و برزیل عملکرد فنی خوبی دیدیم. باید فعلا به بهروز عطایی و بازیکنان فرصت داد تا با اضافه شدن نفرات مصدوم بتوانند به هماهنگی تیمی کامل برسند.

کاپیتان سابق تیم ملی والیبال با اشاره اوج گرفتن والیبال ژاپن، تصریح کرد: ژاپن در حال حاضر جزو تیم‌های درجه یک جهان به شمار می‌رود و بازیکنانی دارد که هم از نظر هوش و هم از لحاظ تکنیکی در سطح بالایی قرار دارند. بردن ژاپنی‌ها نه تنها برای ایران بلکه برای تیم‌های مثل ایتالیا، برزیل و لهستان هم سخت شده است. در شرایط فعلی انتظار پیروزی مقابل ژاپنی‌ها را نداشتیم، اما انتظار مردم این بود که بازیکنان جنگندگی که مقابل برزیل و آمریکا داشتند را مقابل ژاپن هم نشان می‌دادند. واقعا باخت در یک ست با نتیجه 25 به 14 مقابل ژاپن قابل توجیه نیست و همه مردم آن شب از بازی تیم ملی ناراضی بودند. مردم از تیم ملی انتظار دارند که فارغ از برد و باخت همواره جنگنده و با انگیزه بازی کنند.

سرعتی‌زن اسبق تیم ملی والیبال با تاکید بر عملکرد ضعیف ایران در دفاع روی تور، گفت: دفاع روی تور شامل دو بخش می‌شود. بخش اول مربوط به آنالیز فنی و شناسایی مهاجمان تیم حریف و بخش دوم مرتبط با مهارت و تکنیک یک بازیکن در دفاع روی تور است. متاسفانه در طول 8 بازی گذشته آمار و ارقام نشان داده که تیم ایران به دلیل ضعف در هر دو بخش با ضعف روبرو است، البته در شرایط فعلی و با تمام احترام به بازیکنان تیم ملی معتقدم که دلیل اصلی ضعف در دفاع روی تور به مهرات فنی بازیکنان برمی‌گردد. چون هرچقدر هم مهاجمان تیم رقیب شناسایی شوند، بازیکن دفاع کننده باید توانایی دفاع روی تور داشته باشد.

وی افزود: متاسفانه مدافعین میانی ایرانی آمار خوبی در 2 هفته اول نداشتند که دلیل عمده آن به ضعف تکنیکی بازیکنان برمی‌گردد. در پست مدافع وسط 3-4 بازیکن جوان داریم، اما نیاز به تمرین و تجربه بیشتر دارند. به نظرم همانگونه که در فوتبال از مربی دروازه‌بان استفاده می‌‌شود به کادرفنی تیم ملی پیشنهاد می‌کنم برای پوشش ضعف در دفاع روی تور از یک مربی اختصاصی برای افزایش مهارت و تکنیک بازیکنان استفاده کند.

پیشکسوت والیبال ایران با اشاره به بازی‌های سخت تیم ملی در هفته سوم، اظهار کرد: در هفته سوم همه تیم‌ها برای جبران میآیند و اکثرا با ترکیب اصلی خود در هفته سوم حضور خواهند داشت. در این هفته با ایتالیا و لسهتانی بازی داریم که همیشه بازی‌های تیم ملی با این دو تیم دیدنی بوده است و با توجه به اینکه قبلا سابقه شکست دادن این تیم‌ها را داشته‌ایم، اگر بازیکنان جنگندگی بازی با برزیل و آمریکا را داشته باشند امکان پیروزی دور از انتظار نیست.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *