رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

راهکار‌های طبیعی برای کاهش وزن/ غذا‌های سالمی که چندان سالم نیستند

13:45 - 16 تير 1397
کد خبر: ۴۳۴۲۵۴
اگر میخواهید بدانید هنگام زنبور گزیدگی چه کار باید انجام دهید و راهکار‌های طبیعی برای کاهش وزن چیست، حتما بسته سلامت امروز را بخوانید.

به گزارش خبرنگار گروه فضای مجازی ،دکتر بنفشه تمیزی‌فر متخصص پوست با بیان اینکه بیشتر موارد زنبورگزیدگی در منزل با مراقبت‌های اولیه قابل درمان است، گفت: اگر در مواردی از زنبورگزیدگی علائمی، چون تورم لب‌ها، گزگز کردن دست‌ها، افت فشارخون و سرگیجه، تنگی نفس شدید و بیهوشی رخ دهد، فرد باید به اورژانس مراجعه کند. در این صورت فرد به اصطلاح پزشکی دچار شوک آنافیلاکسی می‌شود.

راهکار‌های طبیعی برای کاهش وزن/ غذا‌های سالمی که چندان سالم نیستند
تمیزی‌فر تذکر داد: اگر فردی دچار این شوک شود در دفعات بعد زنبورگزیدگی باید قبل از مراجعه به اورژانس، یک دهم سی سی آمپول اپی‌نفرین که نوعی آمپول زیرپوستی است، تزریق کند. به یاد داشته باشیم این آمپول خطرناک است و نباید در همه موارد زنبور گزیدگی استفاده شود.وی در ادامه افزود: در صورت عدم بروز علائم فوق، گزدیگی با تورم و درد شدید همراه است که برای تسکین و درمان آن ابتدا باید نیش زنبور از محل خارج شود و برای رفع التهاب از کمپرس یخ استفاده کرد. همچنین برای جلوگیری از خارش و حساسیت، آنتی هیستامین‌ها مثل لوراتادین مصرف شود. برای تسکین درد استفاده از استامینوفن یا بروفن توصیه می‌شود.

دو راهی کودکان برای خوردن یا نخوردن غذا

اکثر مردم معتقدند که مهربان بودن در میان آدم‌های چاق و تپل بیشتر دیده می‌شود و این‌که اگر این تپل‌های دوست داشتنی کودکان کوچکی که چال به لُپشان می‌افتد باشند، ۱۰ برابر مهربان‌تر و دوست داشتنی‌تر خواهند بود، اما این دوست داشتن تا جایی لذت‌بخش است که خنده‌های کودکان را ببینند نه گریه‌های آن‌ها که ناشی از پرخوریشان و طلب کردن به زور غذا از کسی یا دیدن تزریق واکسن دیابت باشد.
 
راهکار‌های طبیعی برای کاهش وزن/ غذا‌های سالمی که چندان سالم نیستند
 
پرخوری نشان‌دهنده یک مشکل در کودکان بشمار می‌رود که اگر جلوی آن گرفته نشود قطعاً با بیماری‌هایی، چون دیابت نوع ۲ و بیماری‌های قلبی عروقی همراه خواهد بود. برای جلوگیری از این مسأله باید یک الگوی غذایی برای کودکان وجود داشته باشد.
 
علل بروز مننژیت در نوزادان

دکتر ساسان یک فوق تخصص مغز و اعصاب کودکان و نوجوانان گفت: تنها راه تشخیص قطعی مننژیت باکتریایی، اخذ مایع مغزی - نخاعی (LP) است که از شمارش سلول‌های خونی، کشت خون، کشت ادرار و کشت نازوفارنکس هم کمک گرفته می‌شود. گاهی اوقات برای تشخیص سایر موارد همراه و عوارض ایجاد شده، از تصویربرداری مغزی نیز استفاده می‌شود.

راهکار‌های طبیعی برای کاهش وزن/ غذا‌های سالمی که چندان سالم نیستند
این عضو هیأت علمی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی تهران عنوان کرد: به محض شک بالینی، کودک باید بستری و درمان وریدی با حداقل دو آنتی‌بیوتیک آغاز شود و هیچ تاخیری برای شروع درمان (حتی آماده شدن نتایج مایع مغزی-نخاعی) جایز نیست.وی بیان کرد: تا ۳ ماه اول تولد استرپتوکوک گروه (ب) و پس از آن مننگوکوک، هموفیلوس آنفلوآنزا و پنوموکوک از علل مهم ایجاد مننژیت باکتریایی در این محدوده سنی است. متوسط طول مدت درمان بین ۱۰ تا ۲۱ روز است.
 
راهکار‌های طبیعی برای کاهش وزن

در حالی که تعداد بی‌شماری رژیم غذایی، مکمل و برنامه‌های جایگزین وعده‌های غذایی برای کاهش وزن وجود دارد، اما شواهد علمی در تایید بیشتر آن‌ها موجود نیست. با این وجود برخی از راهکار‌های ارائه شده در عمل مورد تایید قرار گرفته و در کنترل وزن تاثیرگذار هستند.این استراتژی‌ها شامل ورزش کردن، توجه به میزان کالری دریافتی، کاهش میزان کربوهیدرات موجود در رژیم غذایی و روزه‌داری متناوب می‌شود.
 
راهکار‌های طبیعی برای کاهش وزن/ غذا‌های سالمی که چندان سالم نیستند
 
از جمله روش‌های کاهش وزن که مورد تایید مطالعات علمی است می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:روزه‌داری متناوب، دنبال کردن رژیم غذایی و ورزش، توجه به خوراکی مصرفی، مصرف پروتئین در وعده صبحانه، کاهش میزان قند و کربوهیدرات تصفیه شده، مصرف مقدار زیاد فیبر، حفظ توازن باکتری‌های روده، خواب کافی شبانه، کنترل استرس.
 
خر و پف نشانه‌ای از زوال عقل

محققان در تا‌ز‌ه‌ترین بررسی‌های خود دریافتند، خر و پف با صدای بلند نشانه‌ای از زوال عقل است.محققان آمریکایی می‌گویند: «افرادی که مبتلا به آپنه‌های تنفسی و خروپف هستند و در اثر آن خواب بی‌کیفیتی دارند، بیش از دیگران در معرض ابتلا به بیماری‌های تحلیل برنده اعصاب مثل آلزایمر قرار دارند».

راهکار‌های طبیعی برای کاهش وزن/ غذا‌های سالمی که چندان سالم نیستند
آپنه خواب یک نوع اختلال خواب جدی است و هنگامی رخ می‌دهد که تنفس آن شخص در حین خواب منقطع می‌شود.تحقیقات نشان داده است، مغز افرادی که خر و پف می‌کنند و دچار آپنه‌های تنفسی هستند، دچار کمبود اکسیژن می‌شود و همین مسأله می‌تواند احتمال ابتلا به آلزایمر افزایش دهد.
 
غذا‌های سالمی که چندان سالم نیستند

نوشیدنی‌های ورزشی
زمانی که فعالیت بدنی چشمگیری نداریم، این نوشیدنی‌ها سدیم و شکر اضافی زیاد و غیر ضروری وارد بدن می‌کنند.

میوه‌های خشک
افزون بر محتوای اضافی شکر، میوه‌های خشک حاوی مواد نگهدارنده‌ای مانند دی اکسید سولفور هستند تا مدت زمان ماندگاری آن‌ها افزایش یابد.

راهکار‌های طبیعی برای کاهش وزن/ غذا‌های سالمی که چندان سالم نیستند
چیپس موز
هرچند چیپس موز ممکن است بی‌ضرر به نظر برسد، اما یک وعده از این ماده غذایی حاوی نزدیک به ۱۰ گرم چربی اشباع است.

شیر کم چرب
شیر کم چرب بسیاری از خواص مفید شیر کامل را ندارد. درست است که این نوع شیر شما را از شر چربی اضافی خلاص می‌کند، اما درواقع شما ویتامین‌های ضروری شیر را نیز از دست می‌دهید.
 

: انتشار مطالب و اخبار تحلیلی سایر رسانه های داخلی و خارجی لزوماً به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفاً جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه ای منتشر می شود.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *