ظرفیت‌های وزارت دفاع برای کمک‌رسانی به مردم زلزله‌زده بسیج شوند

8:55 - 12 تير 1401
کد خبر: ۴۳۴۲۳۴۳
دسته بندی: سیاست ، دفاعی و مقاومت
وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح  طی دستوری به نماینده ارشد وزارت دفاع در استان هرمزگان خواستار بسیج ظرفیت‌های وزارت دفاع برای کمک‌رسانی به مردم زلزله‌زده شد.

خبرگزاری میزان - بنا به اعلام روابط عمومی وزارت دفاع، امیر سرتیپ آشتیانی خواستار بسیج ظرفیت‌های وزارت دفاع برای کمک‌رسانی به مردم زلزله‌زده شد.

وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح  طی دستوری به نماینده ارشد وزارت دفاع در استان هرمزگان دستور همکاری و در اختیار گذاشتن ظرفیت های وزارت دفاع برای کمک به آسیب دیدگان زلزله استان را با محوریت ستاد بحران استان صادر و تأکید کرد: با هماهنگی کامل و هم افزایی ستاد بحران مستقر در هرمزگان،  برای کاهش نگرانی و آلام مردم شریف هرمزگان بشتابند و اقدامات را گزارش کنند.

سه زمین لرزه به بزرگی ۶.۱، ۶.۳ و ۶.۱ ریشتر بامداد ۱۱ تیرماه حوالی بندر خمیر در استان هرمزگان را لرزاند.

خالدی سخنگوی اورژانس کشور در ارتباط زنده تلویزیونی با اشاره به آخرین اخبار از زلزله هرمزگان گفت: تا این لحظه ۹۳ نفر به مراکز درمانی منتقل شدند. از این تعداد ۷ نفر بستری و مابقی مرخص شدند. درمانگاه سایه خوش آماده فعالیت است.

مدیرکل بازرسی استانداری هرمزگان نیز از تعطیلی تمامی ادارات استان به‌ جز مجموعه‌های خدمت‌رسان در روز شنبه خبر داد و تاکید کرد: کنکور در زمان مقرر برگزار می‌شود.

همچنین مجتبی قهرمانی رئیس کل دادگستری هرمزگان در اولین ساعات وقوع زلزله با حضور در مناطق آسیب دیده غرب استان از نزدیک آخرین وضعیت این مناطق را مورد ارزیابی قرار داد.

وی پس از بررسی میزان خسارات در روستای زلزله زده سایه خوش، بر لزوم تسریع در روند امدادرسانی، اسکان مردم و آواربرداری منازل، مدارس و زیرساخت‌های خسارت‌دیده تأکید کرد.

رئیس کل دادگستری استان هرمزگان همچنین با حضور در جمع مردم ضمن ابراز همدردی و تسلیت به خانواده های جان باختگان پس از استماع درخواست های آسیب دیده گان، دستورات ویژه ای را برای رسیدگی به مشکلات مطرح شده صادر کرد.


انتهای پیام/ 


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *