رئیس کل دادگستری کرمان: تعیین تکلیف پروژه انتقال آب از سد شهیدان امیرتیموری ضرورت دارد

17:14 - 11 تير 1401
کد خبر: ۴۳۴۲۰۲۳
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
رئیس کل دادگستری استان کرمان بر لزوم تعیین تکلیف پروژه انتقال آب از سد شهیدان امیرتیموری به کرمان تاکید کرد و گفت: برایندها نشان دهنده آن است که عامل اصلی توقف این پروژه، عدم هماهنگی بین دستگاه های اجرایی مربوطه است .

خبرگزاری میزان- حجت الاسلام و المسلمین ابراهیم حمیدی در نشست شورای قضایی استان در محل سازمان قضایی نیروهای مسلح بر لزوم تعیین تکلیف پروژه انتقال آب از سد شهیدان امیرتیموری به کرمان تاکید کرد و گفت: برایندها نشان دهنده آن است که عامل اصلی توقف این پروژه، عدم هماهنگی بین دستگاه‌های اجرایی مربوطه است؛ انتظار می‌رود تعیین تکلیف این پروژه در سریع‌ترین زمان ممکن انجام شود.

رئیس کل دادگستری استان کرمان افزود: تداوم روند کنونی در رابطه با پروژه انتقال آب از سد شهیدان امیرتیموری، موجب وارد شدن خسارت‌های هنگفت به بیت المال است و از این رو باید بر مبنای پیگیری دستگاه های ذیربط، روند تعیین تکلیف آن دنبال شود.

وی با اشاره به این مطلب که سازمان بازرسی در سطح استانی و کشوری نیز هرگونه قصور در روند طراحی و اجرای این پروژه و نیز خسارت های وارده به مردم را بررسی می کند، اظهار کرد: تعیین تکلیف این پروژه در محدوده وظایف دستگاه قضایی نیست و باید بر مبنای تعامل و پیگیری مدیران اجرایی صورت گیرد و البته دستگاه قضایی وضعیت پروژه را از نظر حقوقی و قضایی بررسی کرده و در حوزه اختیارات خود اقدامات قانونی را دنبال خواهد کرد.

رئیس کل دادگستری استان کرمان تاکید کرد: نگاه دستگاه قضایی این است که در رابطه با اجرای سد شهیدان امیرتیموری باید حق و حقوق مردم تامین شود و اصل پروژه نیز اگر صحیح و کارشناسی شده است، ادامه یابد.

حجت الاسلام والمسلمین حمیدی خاطرنشان کرد: دستگاه قضایی به‌عنوان نهاد حامی حقوق عمومی و بیت المال، اجازه نخواهد داد از مسیر اجرا یا عدم اجرای این پروژه، حقوق بیت المال مورد خدشه قرار گیرد.

تجلیل از دست اندرکاران بزرگداشت هفته قوه قضاییه در استان کرمان در ادامه نشست شورای قضایی دادگستری کل استان کرمان، از دست اندرکاران بزرگداشت هفته قوه قضاییه نیز تجلیل شد.

رئیس کل دادگستری استان کرمان در این رابطه نیز گفت: برنامه‌های بزرگداشت هفته قوه قضاییه به خوبی اجرایی شده و بسیاری از برنامه ها از جمله همایش بزرگ قوه قضاییه بازتاب مطلوبی داشته است.

وی ادامه داد: ادارات، سازمان های همکار و اصحاب رسانه استان کرمان در برگزاری آیین های گرامیداشت هفته قوه قضاییه تلاش های مجاهدانه و شایسته تقدیری داشته اند.

انتهای پیام/


برچسب ها: دادگستری کرمان

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *