توفیق: ایران روز خوبی در پرتاب‌های پیرامونی نداشت/ حدادی تا پایان بازی بود، شاید قزاق‌ها را می‌بردیم

10:27 - 12 تير 1401
کد خبر: ۴۳۴۱۹۰۲
دسته بندی: ورزشی ، توپ و تور
پیشکسوت بسکتبال ایران گفت: بازیکنان قزاق به خوبی دو یار شوت زن تیم ایران یعنی جمشیدی و یخچالی را شناسایی کرده بودند.

علی توفیق در گفت‌وگو با میزان، درباره شکست دوباره تیم ملی بسکتبال ایران مقابل قزاقستان در ادامه رقابت‌های انتخابی جام جهانی، اظهار داشت: برای ارزیابی بازی با قزاقستان بهتر است بهتر است از دو بخش این دیدار را مورد بررسی قرار دهیم. در بخش حمله متاسفانه بازیکنان تیم ایران پرتاب‌های پنالتی زیادی در مقایسه با قزاق‌ها از دست دادند که اگر این آمار منفی در زدن پرتاب‌های آزاد به حداقل می‌رسید شاید با توجه به اختلاف پایانی می‌توانست نتیجه را به سود ایران به اتمام برسد. از طرف دیگر تیم ایران اصلا روز خوبی در پرتاب‌های پیرامونی نداشت و هیچ امتیازی از پرتاب 3 امتیازی کسب نشد. در عوض قزاق‌ها از پرتاب‌های پیرامونی خود بهتر بهره بردند.

وی افزود: نتیجه پایانی بازی نشان می‌دهد که هر 2 تیم در بخش دفاعی نمایش قابل قبولی داشتند و خوب دفاع کرده‌اند، البته بازیکنان قزاق به خوبی دو یار شوت زن تیم ایران یعنی جمشیدی و یخچالی را شناسایی کرده بودند و اصلا اجازه نمی‌دادند که این 2 بازیکن ایران بدون مزاحمت پرتاب کنند. قزاق‌ها از دفاع سوئیچ روی این دو بازیکن استفاده می‌کردند و با توجه به این که تیم ایران روز خوبی در پنالتی‌ها نداشت برای قزاق‌ها مهم نبود که محدودیت خطای تیمی‌شان به پایان برسد.

این کارشناس بسکتبال ایران با اشاره عملکرد دفاعی ایران و عملکرد حامد حدادی، خاطرنشان کرد: تیم ایران در فاز دفاعی عملکرد خوبی داشت و فقط در لحظاتی که تیم قزاقستان بازی پیک اند رول انجام داد، بازیکنان ایران نتوانستند فشار زیادی روی بازیکنان حریف بیاورند و همین باعث می‌شد قزاق‌ها به راحتی بتوانند پرتاب پیرامونی داشته باشند. حدادی واقعا با جان و دل بازی کرد و آمار وی در این بازی که دبل دبل انجام داد گواه این عملکرد درخشان است. واقعا فشار زیادی روی حدادی بود و اگر در دقایق پایانی داور خطای حدادی را نادیده می‌گرفت و او در بازی می‌ماند، شاید نتیجه به سود ایران تمام می‌شد.

توفیق در پایان در مورد بازی با سوریه، گفت: ارمغانی مربی با سابقه‌ای است که قبلا هدایت تیم ملی را بر عهده داشته و در اروپا هم مربیگری کرده است. به نظرم پس از تغییرات گسترده در تیم ملی باید به کادرفنی فرصت داد و نباید با یک بازی قضاوت کنیم. تیم سوریه هم که در بازی اخیر خود مغلوب بحرینی شد که تاکنون بردی نداشته است و این نشان می‌دهد که سوریه‌ای‌ها قدرت لازم را ندارند. امیدوارم با پیروزی برابر سوریه بتوانیم روند بهتری در ادامه مسابقات داشته باشیم، هرچند نباید از یاد ببریم که در دور بعدی رقبای سرسختی مانند استرالیا، چین و ژاپن در راه صعود به جام جهانی در پیش داریم.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *