آنچه در سفر وزیر بهداشت به ایرانشهر استان سیستان‌وبلوچستان رخ داد

13:52 - 11 تير 1401
کد خبر: ۴۳۴۱۶۴۱
وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی صبح امروز وارد ایرانشهر در استان سیستان و بلوچستان شد.

   خبرگزاری میزان - به گزارش پایگاه خبری وزارت بهداشت، وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی صبح امروز وارد ایرانشهر در استان سیستان و بلوچستان شد.

وی در بدو ورود از بزرگترین مرکز سوانح سوختگی جنوب شرق کشور در ایرانشهر بازدید و در جریان نحوه خدمت رسانی به مردم قرار گرفت.

عین اللهی سپس از پروژه در حال تکمیل بیمارستان ۵۴۰ تختخوابی این شهرستان بازدید کرد.

ساخت این پروژه در زمینی به مساحت 55 هزار متر مربع آغاز شده که پیشرفت اسکلت آن 47 درصد و پیشرفت کامل آن 26 درصد است.

وزیر بهداشت بر تکمیل سریع تر این پروژه تاکید و دستورات لازم را در این زمینه صادر کرد.

گفتنی است، عین اللهی بعد از پایان بازدید خود از مراکز درمانی ایرانشهر و چابهار، برای رسیدگی به  مصدومان زلزله صبح امروز بندرلنگه استان هرمزگان از ایرانشهر، به بندرلنگه خواهد رفت.

وزیر بهداشت بامداد امروز بعد از اطلاع از وقوع این زلزله برای رسیدگی فوری به  آسیب دیدگان  زلزله هرمزگان دستورات لازم را صادر کرد.


آغاز بومی گزینی پزشکان از ایرانشهر

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در جلسه شورای اداری این شهرستان، ایرانشهر را میزبان رهبر معظم انقلاب در دوران مبارزه و نهضت اسلامی و  کوی و برزن این شهر را یادآور حضور ارزشمند و روشنگر ایشان در آن دوران خواند و با تاکید بر اینکه واکسیناسیون کرونا با همکاری مردم  در ایرانشهر به خوبی انجام شد، گفت: این شهر، با همکاری خوب مردم و همت کادر بهداشت و درمان، به خوبی بر کرونا فائق آمد. 

وی با بیان اینکه محرومیت ایرانشهر، تاریخی است، تصریح کرد: قبل از انقلاب این منطقه پزشک متخصص و بیمارستان مناسبی نداشت و صرفا از کادر درمان هند و پاکستان که اغلب مدرک پزشکی نیز نداشتند، استفاده می شد. 

وزیر بهداشت محرومیت زدایی را تکلیف شرعی و ملی دانست و افزود: لازمه محرومیت زدایی، شکوفا کردن استعدادهاست. شکوفا سازی استعدادها نیز فقط به منابع مالی بستگی ندارد و بخش مهمی از آن به توسعه کیفی آموزش بازمی گردد‌. 

عین اللهی در ادامه با اشاره به خدمات بهداشتی و درمانی برای مناطق محروم، تاکید کرد: سقف کارانه، با هدف ماندگاری پزشکان در مناطق محروم حذف شده است. 

وی گفت: ایرانشهر می تواند کانون گردشگری سلامت شود و از این رهگذر پزشکان متخصص را به طور اختیاری جذب کند. 

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اضافه کرد: در درازمدت، باید بومی گزینی به طور کامل اجرا شود و ایرانشهر سهمیه تخصصی خود را داشته باشد. 

عین اللهی با بیان اینکه ایرانشهر باید علاوه بر دانشگاه مادر، دانشگاه معین خود را داشته باشد، افزود: برخی دانشگاه های مادر علاقه دارند خدمات خود را به خارج از کشور منتقل کنند؛ حال آن که جای این خدمات در دانشگاه های معین و در داخل کشور است. 

پیش از سخنان وزیر بهداشت، رییس دانشگاه علوم پزشکی ایرانشهر، معاون سیاسی استاندار، امام جمعه اهل سنت و نماینده ولی فقیه در شهرستان ایرانشهر به توضیح وضعیت ارتقای سلامت در این شهرستان و دغدغه های خود پرداختند.

بازدید وزیر بهداشت از دانشگاه علوم پزشکی ایرانشهر

عین اللهی در ادامه سفر خود از دانشگاه علوم پزشکی ایرانشهر بازدید کرد. 

وی در جریان این بازدید با تاکید بر رفع مشکلات بهداشتی و درمانی و ضرورت ارتقای نیروهای بومی حوزه سلامت برای مناطق محروم، تاکید کرد: سقف کارانه، با هدف ماندگاری پزشکان در مناطق محروم حذف شده است. 

وی با بیان اینکه ایرانشهر باید علاوه بر دانشگاه مادر، دانشگاه معین خود را داشته باشد، افزود: برخی دانشگاه های مادر علاقه دارند خدمات خود را به خارج از کشور منتقل کنند؛ حال آن که جای این خدمات در دانشگاه های معین و در داخل کشور است.

انتهای پیام/


برچسب ها: وزیر بهداشت

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *