"اسلام آباد" نمی‌تواند به تنهایی طالبان را وادار به مذاکره کند

14:11 - 16 تير 1397
کد خبر: ۴۳۴۱۵۵
پاکستان از طالبان خواست تا مذاکرات صلح بدون پیش شرط را که حکومت افغانستان پیشنهاد کرده است، قبول کند.

به گزارش گروه بین‌الملل ، پاکستان از طالبان خواست تا مذاکرات صلح بدون پیش شرط را که حکومت افغانستان پیشنهاد کرده است، بپذیرد.

محمد فیصل، سخنگوی وزارت خارجه پاکستان در یک کنفرانس خبری گفت: اسلام آباد از تلاش های اشرف غنی، رییس جمهور افغانستان، در راستای گفتگو های صلح قاطعانه حمایت می‌کند.

فیصل افزود: منازعه افغانستان راه حل نظامی ندارد و ابراز امیدواری کرده است که طالبان با استفاده از فرصت، وارد گفتگو های صلح شوند که حکومت افغانستان بدون پیش شرط آنرا پیشنهاد کرده است.

اما این مقام پاکستانی تقاضای مقامات ایالات متحده مبنی بر اینکه اسلام آباد باید به تنهایی طالبان را به میز مذاکرات صلح بکشاند را رد کرد.

فیصل گفت: ما بار ها بیان کرده ایم که تمام طرف های ذینفع در افغانستان باید در این مسوولیت سهم گیرند و پاکستان آماده است نقش خود را در این راستا ایفا کند.

به نوشته صدای آمریکا، اظهارات فیصل دو روز پس از آن بیان شد که الیس ولز، معاون وزارت خارجۀ ایالات متحده در امور آسیای مرکزی و جنوبی، از افغانستان و پاکستان دیدار کرد و از اسلام آباد خواست تا اقدامات"پایدار و قاطع" را برای آوردن طالبان به میز مذاکرات صلح روی دست بگیرد.

/

 



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *