حمایت "طاهر القادری" از حزب مسلم لیگ شاخه عوامی در انتخابات 2018 پاکستان

22:23 - 16 تير 1397
کد خبر: ۴۳۴۱۳۶
حزب تحریک عوامی به سرپرستی «طاهر القادری» در انتخابات سال 2018 پاکستان از «شیخ رشید احمد» رئیس حزب مسلم لیگ شاخه عوامی حمایت می‌کند.

به گزارش گروه بین‌الملل ، حزب تحریک عوامی به سرپرستی «طاهر القادری» در انتخابات سال 2018 پاکستان از «شیخ رشید احمد» رئیس حزب مسلم لیگ شاخه عوامی حمایت می‌کند.

در همین زمینه قرار است «خرم‌نواز گندا‌پور» عضو ارشد حزب تحریک عوامی روز 9 جولای در راولپندی با شیخ رشید احمد ملاقات کند.

حزب تحریک عوامی اعلام کرد از هر کاندیدایی که موضوع حادثه «مادل‌تاون» را پیگیری کند حمایت خواهد کرد.

شیخ رشید احمد در سخنرانی انتخاباتی خود در راولپندی خطاب به مردم گفت: به من و حزب تحریک انصاف رأی بدهید.

وی افزود: نواز شریف در تمام حربه‌های خود برای فریب دادن مردم شکست خورده است و فساد مالی در پاکستان ادامه پیدا نمی‌کند.

چندی پیش طاهر االقادری اعلام کرد که حزبش انتخابات را تحریم می‌کند و در پارلمان با افراد فاسد شریک نخواهد شد.

اعتراضات گسترده سال 2014 که البته به نتیجه هم نرسید دو رهبر اصلی داشت، یکی عمران خان رهبر حزب تحریک انصاف و دیگری رهبر اهل تسنن بریلوی پاکستان یعنی طاهر القادری.

در آن سال با اینکه هر دو رهبر سعی کردند با حضور طرفداران خود حزب حاکم تحت فشار قرار دهند ولی حمایت احزاب اپوزیسیون به ویژه حزب مردم از حزب مسلم لیگ شاخه نواز شریف باعث شد تا اعتراضات پس از حدود 60 روز حضور در خیابان‌های اسلام آباد بدون نتیجه پایان یابد.

اعضای حزب تحریک عوامی پاکستان به رهبری طاهر القادری در سال 2014 در اعتراض به سیاست‌های دولت ایالتی پنجاب و شخص شهباز شریف اعتراضاتی در خیابان‌های لاهور به ویژه خیابان مادل تاون داشتند که با حضور پلیس و شلیک به سوی مردم معترض به خشونت کشیده شد و دهها نفر از اعضای این حزب کشته شدند.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *