رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

راه‌اندازی قرارگاه جهادی در مناطق زلزله‌زده هرمزگان

11:46 - 11 تير 1401
کد خبر: ۴۳۴۱۳۵۷
دسته بندی: سیاست ، دفاعی و مقاومت
رئیس سازمان بسیج سازندگی کشور با اشاره به حادثه زلزله غرب استان هرمزگان گفت : قرارگاه جهادی در این مناطق به منظور خدمت رسانی گروه های جهادی واکنش سریع و تخصصی راه‌اندازی شد.

خبرگزاری میزان - بنا به اعلام پایگاه اطلاع رسانی بسیج سازندگی، سردار زهرایی با اشاره به حادثه زلزله غرب استان هرمزگان گفت: قرارگاه جهادی در این مناطق به منظور خدمت رسانی گروه های جهادی واکنش سریع و تخصصی راه اندازی شد.

زهرایی با اشاره به تجربه بسیج برای انجام کار قرارگاهی افزود: به منظور هماهنگی بین دستگاهی و عدم موازی کاری و انسجام در خدمت رسانی در مناطق زلزله زده این مدل رفتاری قرارگاهی در امداد و نجات بسیار موثر است.

رئیس سازمان بسیج سازندگی کشور گفت: این قرارگاه با توجه به میزان نیاز خدمت رسانی در دو سطح استانی و منطقه ای با حضور گروه های جهادی استان هرمزگان و استان های بوشهر، فارس، خوزستان، کرمان، یزد، کهگیلویه و بویراحمد  سایر ورود خواهند کرد.

وی گفت: بسیج سازندگی و گروه های جهادی غرب استان در شهرستان های هرمزگان، بندرخمیر، بندرلنگه، و سایر شهرستان ها با تمامی امکانات و تجهیزات خود در حال خدمت رسانی به هموطنان عزیز هستند.

رئیس سازمان بسیج سازندگی کشور ضمن تسلیت به خانواده های عزادار و نیز آرزوی سلامتی برای آسیب دیده گان این حادثه گفت : گروه های جهادی ، بسیج و سپاه تا بازگشت کامل آرامش و فراهم شدن شرایط زندگی در کنار این هموطنان عزیز خواهند ماند.

سه زمین لرزه به بزرگی ۶.۱، ۶.۳ و ۶.۱ ریشتر بامداد امروز 11 تیرماه حوالی بندر خمیر در استان هرمزگان را لرزاند.

سخنگوی اورژانس کشور تعداد فوت شدگان را پنج نفر اعلام کرد و از رسیدن شمار مصدومان به ۴۹ نفر خبر داد و گفت: نیمی از مصدومان از بیمارستان مرخص شده‌اند.

مدیرکل بازرسی استانداری هرمزگان نیز از تعطیلی تمامی ادارات استان به‌ جز مجموعه‌های خدمت‌رسان در روز شنبه خبر داد و تاکید کرد: کنکور در زمان مقرر برگزار می‌شود.

همچنین مجتبی قهرمانی رئیس کل دادگستری هرمزگان در اولین ساعات وقوع زلزله با حضور در مناطق آسیب دیده غرب استان از نزدیک آخرین وضعیت این مناطق را مورد ارزیابی قرار داد.

وی پس از بررسی میزان خسارات در روستای زلزله زده سایه خوش، بر لزوم تسریع در روند امدادرسانی، اسکان مردم و آواربرداری منازل، مدارس و زیرساخت‌های خسارت‌دیده تأکید کرد.

رئیس کل دادگستری استان هرمزگان همچنین با حضور در جمع مردم ضمن ابراز همدردی و تسلیت به خانواده های جان باختگان پس از استماع درخواست های آسیب دیده گان، دستورات ویژه ای را برای رسیدگی به مشکلات مطرح شده صادر کرد.

بیشتر بخوانید:

«بندر خمیر» در استان هرمزگان لرزید/ شمار فوتی‌ها به پنج نفر رسید

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *