دادستان استان ایلام: شهربازی های که استاندارد لازم را نداشته باشند پلمب خواهند شد

11:21 - 09 تير 1401
کد خبر: ۴۳۳۹۱۸۵
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
دادستان ایلام گفت: بسیاری از پارک های شهر ایلام فاقد ایمنی و شرایط لازم هستند و شهرداری مکلف به مرتفع کردن انها است بنابراین در راستای حفظ حقوق عامه شهربازی هایی که استانداردهای لازم را نداشته باشند پلمب خواهد شد.

خبرگزاری میزان - عبدالوهاب بخشنده اظهار کرد: شهربازی‌ها به عنوان یکی از مهیج‌ترین مکان‌هایی که برای تفریح انتخاب می‌شوند و اکثر سنین طرفدار آن هستند، می‌توانند بسیار حادثه‌آفرین باشند.

وی افزود: حادثه‌ی تلخ شهربازی‌ها، می‌تواند حاکی از رعایت نکردن اصول استاندارد تجهیزات شهربازی باشد.

گفتنی است در این خصوص حسب دستور دادستان مرکز استان ، نماینده دادستان مرکز ایلام همراه با مدیران استاندارد و شهرداری ایلام در حوزه شهربازی طبق آخرین پایش و گزارش گیری اعلام شده، از وضعیت استاندارد سازی تجهیزات شهربازی و زمین های بازی در شهر ایلام بازدیدی به عمل آوردند.

بخشنده بیان کرد: استانداردسازی شهربازی و زمین‌های بازی تنها به وسایل و تجهیزات محدود نمی‌شود و شامل فرایند طراحی، ساخت، نصب و بهره‌برداری این تاسیسات نیز می‌شود و با توجه به اهمیت موضوع شهربازی ها و ایمن بودن تجهیزات پیشنهاد دادند سامانه ای به نام سامانه استاندارد سازی تجهیزات شهربازی ها راه اندازی شود.

وی با بیان اینکه مردم هم به عنوان یک مطالبه تجهیزات شهربازی را از لحاظ استاندارد بودن بررسی کنند گفت: قوه نمی گوییم فقط مردم نظارت کنند منظور این است که بحث استاندارد سازی به یک مطالبه ملی تبدیل بشود و اگر شهروندی استفاده می کند توجه کند که این تجهیز با چه شماره تاییدیه فعال است. این مطالبه باعث می شود بهره برداران حساس تر شوند.

وی خاطر نشان کرد: به طورحتم مقوله ای که از طرف شهروندان مورد مطالبه و رصد قرار بگیرد موفقیت آن به مراتب بالاتر است.

دادستان ایلام بیان کرد که خیلی از پارک های شهر ایلام فاقد ایمنی و شرایط لازم هستند و شهرداری مکلف به مرتفع کردن انهااست.

در پایان با تاکید دادستان مرکز ایلام شهربازی هایی که استانداردهای لازم را نداشته باشند پلمب خواهد شد.

انتهای پیام/


برچسب ها: قوه قضاییه پلمب

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *