رئیس کل دادگستری استان اصفهان: پیشگیری از وقوع جرم جزو اولویت های تمامی نظام هاست

10:16 - 09 تير 1401
کد خبر: ۴۳۳۹۰۵۵
رئیس کل دادگستری استان اصفهان گفت: یکی از رئوس برنامه تحولی قوه قضاییه در سال جاری همین موضوع پیشگیری از وقوع جرم است؛ مقوله‌ای که جزو اولویت های تمامی نظام هاست و هر نظامی که به درستی ضرورت و اهمیت این موضوع را درک کرده، در کنترل جرایم به موفقیت‌های خوبی دست پیدا کرده است.

خبرگزاری میزان - حجت الاسلام والمسلمین جعفری نشست مشترک ریاست کل دادگستری با استادان حوزه و دانشگاه و نخبگان با موضوع پیشگیری از وقوع جرم ضمن تبریک هفته قوه قضاییه و گرامیداشت یاد و خاطره شهید بهشتی اظهار کرد: ابعاد شخصیتی شهید بهشتی ناشناخته مانده است و هر چه بیشتر وارد حوزه شخصیتی ایشان می شویم ضرورت برای شناخت اوصاف و کمالات این مرد بزرگ بیشتر احساس می شود.

وی افزود: یکی از رئوس برنامه تحولی قوه قضاییه در سال جاری همین موضوع پیشگیری از وقوع جرم است؛ مقوله‌ای که جزء اولویت های تمامی نظام هاست و هر نظامی که به درستی ضرورت و اهمیت این موضوع را درک کرده، در کنترل جرایم به موفقیت‌های خوبی دست پیدا کرده است.

رئیس کل دادگستری استان اصفهان در ادامه با اشاره به ضرورت گفتمان سازی در موضوع پیشگیری گفت: منظور از گفتمان سازی آن است که همه اقشار مختلف جامعه از حاکمیت و مردم، شخصیت ها، اندیشمندان، صاحب نظران حوزه و دانشگاه در این حوزه ورود مؤثر یابند.

وی خاطرنشان کرد: لازمه تحقق گفتمان سازی سیاستگزاری، هدف گزاری و رسیدن به یک فهم مشترک در همه دستگاه ها و نهادهاست.

حجت الاسلام و المسلمین جعفری با اشاره به اینکه تا کنون اقدامات خوبی در این باره انجام ولی تا حصول نتیجه مطلوب فاصله وجود دارد، گفت: در کشور ظرفیت های بسیاری برای امر پیشگیری از وقوع جرم وجود دارد و اگر حوزه و دانشگاه دست به دست هم بدهند، سازمان‌های مدنی، تشکل ها، گروه های جهادی در این حوزه وارد شوند و بستر عمومی جرم را رصد کنند و اتاق فکرها تشکیل و فعال شود، در میدان عمل دادگستری وارد شد و امکانات و ظرفیت خود را به کار گیری خواهد کرد.

وی در پایان اظهار کرد: در مرحله دوم پس از گفتمان سازی نیازمند تدوین یک سیاست جنایی مشارکتی هستیم که اگر این دو مورد به درستی محقق شود، می توانیم در امر پیشگیری از وقوع جرم به توفیق های خوبی دست پیدا کنیم.

گفتنی است در این نشست حاضران به بیان نقطه نظرات و راهکارهای عملیاتی خود در حوزه پیشگیری از وقوع جرم پرداختند و مصوباتی به تصویب رسید.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *