رئیس دیوان عدالت اداری از مرکز توانبخشی جانبازان ثارالله بازدید کرد

16:05 - 08 تير 1401
کد خبر: ۴۳۳۸۲۱۷
رئیس دیوان عدالت اداری، گفت: جهت رفع مشکلات قانونی جانبازان در حوزه کاری دیوان عدالت اداری از جمله پیگیری پرونده ها، ارشادات، معاضدت قانونی و قضایی و یا استفاده رایگان جانبازان از وکلا در چهارچوب قانون از تمام ظرفیت های موجود دیوان عدالت اداری استفاده می شود.

خبرگزاری میزان _ حجت الاسلام و المسلمین حکمتعلی مظفری رئیس دیوان عدالت اداری همراه با چند تن از معاونان دیوان عدالت اداری و مسئولان بنیاد شهید و امور ایثارگران از «مرکز توانبخشی جانبازان ثارالله» بازدید و با دیدار چهره به چهره از 35 جانبازان مهمان این مرکز در جریان مشکلات و دغدغه های آنان قرار گرفت.

حجت الاسلام والمسلمین مظفری در حاشیه این بازدید پس از طرح مشکلات و شنیدن صحبت های جانباران این مرکز با تقدیر از ایثار و از خودگذشتگی جانبازان کشور و آرزوی شفای کامل برای آنان،  اظهار کرد: دغدغه های جانبازان را در بازدیدهایی از این دست بارها شنیده ایم و در موارد مختلفی نیز با پیگیری‌های بعدی با مسئولان و هماهنگی با بنیاد شهید برخی از این مشکلات رفع شده است.

وی با بیان اینکه از ظرفیت‌ها و امکانات تمامی دستگاه‌های اجرایی باید جهت خدمات رسانی به جانبازان استفاده شود، افزود: جانبازانی که نیاز به حمایت دارند باید با برنامه ریزی از طریق بنیاد شهید وامور ایثارگران بسته به نوع موضوع و مشکلات به سازمان ها و نهادهای مربوطه معرفی شوند.

رئیس دیوان عدالت اداری با اشاره به سرکشی مسئولان دیوان عدالت اداری به خانوادهای شهدای جنگ تحمیلی، گفت:  دستگاه قضا و دیوان عدالت اداری جهت رفع مشکلات قانونی خانواده های شهدا و جانباز تا به امروز کوشا بوده و با استفاده از ظرفیت ها به رفع سایر دغدغه های آنان نیز توجه دارد.

حجت الاسلام والمسلمین مظفری با بیان اینکه بنیادشهید و امور ایثارگران باید مطالبه گر باشد، اضافه کرد: مشکلات و محدودیت امکانات برای بنیاد شهید وجود دارد اما جانبازان نباید برای تامین دارو و نیازهای اولیه خود سختی و گرفتاری داشته باشند.

وی با بیان کرد: بنیاد شهید و امور ایثارگران با تغییر رویکرد می تواند از طریق ارتباط دادن خانوده‌های شهدا و جانبازان با مسئولان دستگاه های اجرایی مسایل، مشکلات و نیازهای این عزیزان را منتقل کند تا با استفاده از ظرفیت‌های موجود این مشکلات بر طرف شوند.

رئیس دیوان عدالت اداری گفت: این بازدیدها به طور مستمر ادامه خواهد داشت تا برخی از مشکلاتی که در حوزه فعالیت دیوان عدالت اداری است در چهارچوب قانون و البته تکالیف اخلاقی حل و فصل شوند.

حجت الاسلام و المسلمین مظفری ابراز کرد: پیگیری پرونده ها، ارشادات، معاضدت قانونی و قضایی و یا استفاده رایگان جانبازان از وکلا در چهارچوب قانون و با بهره گیری از ظرفیت های موجود در دیوان عدالت اداری انجام می شود.

رئیس دیوان عدالت اداری همچنین تاکید کرد: با هماهنگی بنیاد شهید وامور ایثارگران با مسئولان و سایر بخش های قوه قضاییه و دیدار از خانواده های شهدا و جانبازان ضمن دلجویی از این عزیزان دغدغه های آنان نیز منعکس و در نتیجه برخی از آنها رفع خواهند شد.

رئیس «مرکز توانبخشی جانبازان ثارالله» نیز با تشکر و قدردانی از رئیس دیوان عدالت اداری و هیئت همراه، گفت: مرکز توانبخشی جانبازان ثارالله در حال حاضر از 35 جانباز قطع نخایی به صورت شبانه روزی پذیرایی می‌کند و خدمات این مرکز به صورت نگهداری و پرستاری «هتلینگ» انجام می شود.

اسماعیل عزیزخانی با اشاره به اینکه در برخی از اوقات تعداد جانبازان مهمان در «مرکز توانبخشی جانبازان ثارالله» به 60 نفر نیز می رسد، اضافه کرد: 83 نیرو شامل 40 همیار جانباز و کادر اداری جهت خدمت رسانی به این جانبازان با این مرکز همکاری می‌کنند.

عزیزخانی بیان کرد: برای حمایت از جانبازان مقیم این مرکز از مشارکت نهادهای مختلف بهره می گیریم که با شیوع کرونا این موضوع کمرنگ شده است.

رئیس مرکز توانبخشی جانبازان ثارالله با اشاره به بازدید سال گذشته رئیس دستگاه قضا از این مرکز و دیدار با جانبازان، گفت: جانبازان دارای وجهه ملی هستند و مشکلات آنان تنها مربوط به بنیاد شهید و امور ایثارگران نیست و رسیدگی به امور این عزیزان در کنار بیمه نیازمند به مساعدت و حمایت ارگان‌های مختلف است.

وی تهیه تجهیزات پزشکی، مشکلات درمانی، تامین دارو و تهیه مواد بهداشتی را از مشکلات عمده و اولیه جانبازان برشمرد و افزود: حفظ و افزایش روحیه جانبازان و خانواده‌های شان را از طریق تشکیل اردوهای تفریحی و یا اعزام آنان به سفرهای زیارتی و سیاحتی لازم و از خواسته های آنها است.

عزیزخانی همچنین خواستار رسیدگی به وضعیت همیارانی که با عنوان «همیار جانباز» انجام تمام امور بهداشتی و مراقبتی جانبازان را به عهده دارند، شد.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *