رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

رئیس کل دادگستری هرمزگان: کارشناسان دادگستری در صدور نظرات اصل بی طرفی را رعایت کنند

13:59 - 08 تير 1401
کد خبر: ۴۳۳۸۰۱۵
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
رئیس کل دادگستری استان هرمزگان در همایش حقوقدانان، وکلای دادگستری و کارشناسان رسمی بر تقویت فرهنگ استفاده از وکیل و تسهیل دسترسی مردم به وکیل، این موضوع را یکی از ارکان مهم آسان شدن دسترسی مردم به عدالت برشمرد. .

خبرگزاری میزان-رئیس کل دادگستری استان هرمزگان در جریان برگزاری این همایش طی سخنانی با اشاره به نقش حائز اهمیت حقوقدانان، وکلا و کارشناسان در تحقق عدالت اجتماعی اظهارکرد : وکالت و کارشناسی رسمی از جمله حساس‌ترین مشاغل در جامعه محسوب می‌شوند و از این رو حفظ جایگاه این قشر فرهیخته همواره مورد تأکید است.

مجتبی قهرمانی تصریح کرد: خوشبختانه اقدامات دستگاه قضایی در دوره تحول و تعالی موجب افزایش رضایتمندی و اعتماد عمومی شده است و در همین راستا کانون های وکلا و کارشناسان نیز می‌توانند قوه قضاییه را در شاخص‌های مختلف از جمله؛ ارتقای امنیت، مبارزه با فساد و اجرای عدالت یاری کنند.

رئیس کل دادگستری هرمزگان همچنین با تأکید بر تقویت فرهنگ استفاده از وکیل و تسهیل دسترسی مردم به وکیل، این موضوع را یکی از ارکان مهم آسان شدن دسترسی مردم به عدالت برشمرد.

وی همچنین با تأکید بر نقش مؤثر کارشناسان در اجرای عدالت و امنیت جامعه خاطرنشان ساخت: قضات با اعتماد به کارشناسان رسمی، امور فنی و تخصصی را به آنها واگذار می کنند، لذا لازم است صدور نظریات کارشناسی به دور از سهل انگاری و با دقت کافی صورت پذیرد.

وی در ادامه افزود: موفقیت در این موضوع نیز با رعایت بی طرفی، حضور به موقع در محل و بررسی دقیق و تطبیق اصولی دلایل موجود محقق می گردد.

توصیه دیگر رئیس کل دادگستری هرمزگان به کارشناسان رسمی رعایت عدالت در برخورد با طرفین پرونده بود و در این راستا خواستار اهتمام ویژه کارشناسان در حفظ چارچوب های قانونی و پرهیز از توصیه پذیری شد.

رئیس کل دادگستری استان هرمزگان در پایان یادآور شد: به روز بودن و مجهز شدن به سلاح علم و دانش ضرورتی اجتناب ناپذیر است و بر این اساس لازم است هیئت مدیره کانون های وکلا و کارشناسان رسمی دادگستری استان با برنامه ریزی دقیق، نسبت به آموزش مستمر اعضای خود و برگزاری کارگاه های کاربردی با بهره گیری از تجربیات اساتید مجرب و برجسته کشوری اقدام کنند.

انتهای پیام/


برچسب ها: هرمزگان

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *