بازداشت فروشندگان سوالات امتحان نهایی و کنکور در 2 استان کشور/ متهمان از 200 داوطلب کلاهبرداری کردند

13:07 - 08 تير 1401
کد خبر: ۴۳۳۷۹۴۶
رئیس مرکز مبارزه با جرایم ملی و سازمان یافته پلیس فتا فراجا از شناسایی و دستگیری دو نفر از متهمان حرفه ای فعال در زمینه کلاهبرداری در قالب فروش سوالات کنکور و امتحانات نهایی در دو استان کشور، خبر داد.

خبرگزاری میزان - سرهنگ مصطفی نوروزی بیان کرد: با نزدیک شدن به ایام برگزاری امتحانات نهایی و آزمون های کنکور، فعالیت مجرمان سایبری به کلاهبرداری از شهروندان تحت عنوان فروش سوالات کنکور و آزمون های نهایی افزایش یافته است، در همین راستا برابر رصدهای صورت گرفته در فضای مجازی صفحات، کانال ها و گروه های فعال در این حوزه پایش و شناسایی عاملان و گردانندگان آن ها در دستور کار پلیس فتا قرار گرفته است.

رئیس مرکز مبارزه با جرایم ملی و سازمان یافته پلیس فتا فراجا افزود: در بررسی های فنی و تخصصی صورت گرفته از سوی کارشناسان پلیس فتا، دو نفر از گردانندگان کانال های فعال در حوزه فروش سوالات کنکور و امتحانات نهایی مورد شناسایی قرار گرفته اند و هماهنگی صورت گرفته با مراجع قضایی عاملان مربوطه در دو استان مختلف دستگیر شدند.

سرهنگ نوروزی ادامه داد: در بازجویی های انجام شده، متهمان به کلاهبرداری از حدود 200 نفر از داوطلبان و خانواده های آن ها در قالب فروش سوالات امتحان نهایی و کنکور اعتراف کردند .

وی افزود: اقدامات پلیس فتا در زمینه برخورد با هر گونه فعالیت مجرمانه در این حوزه به صورت ویژه در دستور کار واحدهای این پلیس قرار دارد.

انتهای پیام/


برچسب ها: پلیس فتا فراجا

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *